اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در کشور منحصربه‌فرد است.

 

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در کشور منحصربه‌فرد است

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس هنگام بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، گفت: «کاخ موزه نیاوران در کشور منحصربه‌فرد است.»

او افزود: «این کاخ موزه همانند کشکولی است که شامل مجموعه متنوعی در حوزه‌های معماری، ظروف، کتاب، لباس، نقاشی، فرش و گونه‌های زیستی است. مردم باید از این مجموعه منحصربه‌فرد فرهنگی تاریخی بازدید کنند و این سرمایه‌های بزرگ را حفظ کنند.»

دشتی اردکانی در خصوص اختصاص بودجه به وزارت میراث‌فرهنگی توضیح داد: «حراست و حفاظت از موزه‌ها به عنوان سرمایه ملی یک وظیفه همگانی است و دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در این امر همراه و همگام با سایر نهادهای تخصصی حرکت می‌کنند. دولت هم باید در لایحه بودجه به صنعت گردشگری توجه کند و مجلس آمادگی دارد این لایحه را با دقت و وسواس بیشتر در جهت رونق این صنعت در کشورمان اجرا کند.»

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در خصوص اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: «صنعت گردشگری صنعتی است که اگر هر کشوری روی آن سرمایه‌گذاری کند، برد اقتصادی کرده است. یکی از شاخص‌های توسعه کشورمان هم همین صنعت است. اگر همه دنیا ایران را تحریم کند، هیچ کسی نمی‌تواند صنعت گردشگری ایران را تحریم کند. چراکه دولت‌ها، دولت‌ها را تحریم می‌کنند اما ملت‌ها، ملت‌ها را تحریم نمی‌کنند.»

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: «من قرن پانزدهم را قرن گردشگری ایران و تمام ملت‌های دنیا می‌دانم. امسال در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات ویژه‌ای برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است. امیدوارم کسانی که طرح‌هایی دارند و می‌توانند این طرح‌ها را به سرانجام برسانند، حتماً به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراجعه کنند و تسهیلات خوبی برای سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.»

او در پایان گفت: «مهندس ضرغامی در همه زمینه‌ها در وزارت میراث‌فرهنگی عملکرد خوبی داشته، امسال هم تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، این نوید را می‌دهد که این وزارتخانه محکم پای صنعت گردشگری ایستاده است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.