اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

افزایش ۷۲درصدی عملیات امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال قبل

 

افزایش ۷۲درصدی عملیات امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال قبل

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مهدی ولی‌پور امروز جمعه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گفت: «در گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز پنجشنبه ۴ فروردین‌ماه، مجموع عملیات امداد و نجات با افزایش ۷۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳۵۰ مورد رسید.»

ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: «میزان حوادث ترافیکی طی این مدت ۷۲۰ مورد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۶درصدی داشته است.»

به گفته ولی‌پور، حوادث کوهستانی ۶۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶درصدی را شاهد بودیم. همچنین طی این مدت ۱۳۴ مورد حوادث جوی گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه در افزایش ۱۱۲ درصدی، حوادث ساحلی به ۱۷ مورد رسیده، بیان کرد: «تا چهارم فروردین به ۱۳هزار و ۸۲۱ نفر امدادرسانی شد. ضمن اینکه ۸۴۵ نفر هم پس از نجات به مناطق امن انتقال یافتند.»

ولی‌پور افزود: «در این مدت ۶۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، برای ۲۵۲۰ نفر خدمات سرپایی انجام شد. ۲۵۳۴ نفر در اسکان اضطراری مستقر شدند و ۱۳۵ مورد عملیات نجات فنی شکل گرفت.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین بیان کرد که مصدومین رهاسازی شده در سوانح ترافیکی به ۱۷۰ نفر رسیده است.

او در پایان گفت: «بیشترین ماموریت امداد و نجات در استان‌ها مربوط به استان خوزستان با ۱۱۹ مورد، اصفهان با ۱۰۸ مورد و مازندران با ۹۷ مورد بوده است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.