اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

چگونه یک سفر نوروزی ایمن در جاده ها داشته باشیم؟

 

چگونه یک سفر نوروزی ایمن در جاده ها داشته باشیم؟

به گزارش میراث آریا، ابراهیم گلسرخی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نکات سفر ایمن جاده ای، اظهار کرد: هر سال چندین نفر هنگام تعویض لاستیک پنجرشان در اثر برخورد خودروهای عبوری کشته می‌شوند و لذا اگر خودرویتان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردید، کاملا از جاده خارج شوید.

او با بیان اینکه راننده‌ای که از ما در جاده سبقت می‌گیرد قاتل ما نیست، افزود: او را تعقیب نکنیم و برای تلافی کردن سبقت نگیریم، زیرا سبقت غیرمجاز، لایی کشیدن و رفتارهایی از این دست نشان دهنده رانندگی خوب نیست و در پایان تعطیلات به کسی بابت این کارها «فرمان طلایی» نمی‌دهند، اما آمار کشته‌ها را حتما اعلام می‌کنند!

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان ادامه داد: در سفرهای طولانی با خودتان نقشه به روز شده داشته باشید و فقط به اینترنت و گوگل اعتماد نکنید، زیرا درست در حساس‌ترین لحظه‌ها اینترنت جواب نمی‌دهد.

گلسرخی، با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند که «پشت فرمان خوابشان نمی‌برد»، تصریح کرد: خیلی از رانندگانی که این جمله را گفته‌اند دچار حادثه شده و حتی کشته شده‌اند لذا اگر خوابتان می‌آید لطفا رانندگی نکنید.

او عنوان کرد: هنگام رانندگی میزان تحصیلات ما، ادبیات گفتاری پاکیزه، قلم باشکوه، شخصیت اجتماعی، مقام و منصب و لباس‌های برندی که پوشیده‌ایم هیچ‌کدام مشخص نیست، مردم ما را از روی نوع رانندگی‌مان قضاوت می‌کنند و لذا باید درست رانندگی کنیم.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با بیان اینکه در سفر با دادن گوشی موبایل به کودکان آن‌ها را حذف نکنید، گفت: به کودکان کاغذ و قلم بدهید و از آنان بخواهید چیزهایی که می‌بینند را یادداشت یا نقاشی کنند و شب در دفتری بنویسند یا برایتان بگویند. اگر معتاد موبایل هستند نیز از آنان بخواهید به جای بازی کردن، از لحظه‌های سفر یا چیزهای جالبی که می‌بینند عکس و فیلم بگیرند.

او تاکید کرد: به هیچ وجه در جاده‌های محلی که نمی‌شناسید شبانه رانندگی نکنید، زیرا در بسیاری از این جاده‌ها حتی موبایل آنتن نمی‌دهد. همچنین توصیه‌های پلیس راه را جدی بگیرید و بدانید که تذکرهای پلیس راه ریشه در تجربیاتشان دارد.

گلسرخی همچنین از رانندگان خواست به طبیعت احترام بگذارند و یادآور شد: اگر با چند ماشین حرکت می‌کنید جاده را قرق نکنید. لزومی ندارد حتما سپر به سپر هم حرکت کنید و مراقبت از همدیگر نباید موجب ایجاد مشکل برای رانندگان دیگر شود. همچنین اگر خودروی جلویی شما در جاده آرام می‌راند با چراغ زدن متوالی یا نزدیک شدن بیش از حد به او استرس وارد نکنید.

او عبور از جاده‌های روستایی را نیازمند مراقبت از عبور حیوانات اهلی در عرض راه دانست و گفت: هرساله چندین نفر به همین سادگی کشته می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان خاطرنشان کرد: خودروها تا زمانی که پارک هستند خطرناک نیستند و درست از لحظه‌ای که خودرو را روشن می‌کنیم، می‌تواند به یک وسیله برای کشتن تبدیل شود لذا در جاده‌ها این ماشین‌ها نیستند که ما را می‌کشند و سبک رانندگی ماست.

گلسرخی همچنین از راه اندازی پویش «نه به تصادف» با هدف فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم رانندگی به مسافران نوروزی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز و افزایش چشمگیر سفرها، مسافرین باید به خود مراقبتی بیشتر توجه کنند و در این راستا با مدیریت سفر و انجام آزمون‌های فنی و ایمنی خودروها و البته ملاحظات شرایط آب و هوایی و رعایت کامل قوانین و مقررات، سفر ایمنی داشته باشند.

او با بیان اینکه متاسفانه در ۱۰ ماه گذشته آمارها رشد ۱۱.۵ درصدی را در کشته‌ها و ۱۵.۱ درصدی در مجروحین و مصدومان را نشان می‌دهد، عنوان کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که اغلب آن بر اثر خستگی، خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و شتاب برای رسیدن به مقصد بوده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.