اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

نشست‌های تشریک تجربیات و معرفی الگوهای موفق گردشگری -5

نشست کامپس، رویکردی نو در آموزش سفر با خودروهای دو دیفرانسیل برگزار شد.

 

نشست کامپس، رویکردی نو در آموزش سفر با خودروهای دو دیفرانسیل برگزار شد

به‌‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌ گردشگری و صنایع‌دستی تهران، محسن مؤمنی، مدیر‌ کانون سافاری مؤسسه طبیعت و عباس تهرانیان، مدیر اجرایی کامپس در مورد سفر‌های خودروهای دو دیفرانسیل و چالش‌هایی که ممکن است ایجاد کنند، صحبت کردند.

محسن مؤمنی، مدیر کانون سافاری مؤسسه طبیعت، در این نشست گفت: «در سال‌های اخیر این نوع سفرها در ایران باب شده است. انجام این سفرها بدون آگاهی و آموزشی امکان‌پذیر نیست، زیرا می‌تواند به طبیعت از رمق افتاده ما آسیب‌های جدی‌تری وارد کند. اصولاً برای هر کاری در زندگی آموزش لازم است. این امر جسته‌و‌گریخته در کشور ما انجام شده ولی نبود این آموزش‌ها از یک سو و مخالفت یک‌طرفه در مورد لغو برگزاری این سفر‌ها از سوی دیگر، منجر به تشکیل گروه‌های موافق و مخالف شده که نتیجه‌‌ای جز بحث و گفت‌وگوهای بی‌سرانجام حاصل نکرده است.»

او افزود: «کانون سافاری، زیر نظر مؤسسه طبیعت و با یک گروه دلسوز، دوره کامپس را راه‌اندازی کرد و بنا را بر آموزش این سفر‌ها، آن هم از نوع سفر تجربه‌محور و کاملا نزدیک به هدف گذاشت تا بتواند با آموزش، حفاظت از طبیعت، حفاظت از جان و حفاظت از مال را برای علاقه‌مندان اینگونه سفرها تأمین کند.»

عباس تهرانیان، مدیر اجرایی کامپس نیز بیان کرد: «به‌منظور نزدیک شدن هرچه بیشتر به اهداف مورد نظر در این‌ نوع سفر، در جلسه تشریک تجربه، اهداف، چگونگی ایجاد دوره کامپس، دیدگاه متخصصان حوزه، مشکلات و چالش‌های موجود و چگونگی مواجهه و رفع این مشکلات، نیازهای آتی، بازخورد علاقه‌مندان به این حوزه و افرادی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، تجربه آموزش همراه با سفر یا همان آموزش تجربه‌محور و تجربیات کسب شده در در راستای ارتقای دوره‌های بعدی تشریک مساعی خواهیم کرد. امید است که ایرانی هرچه زیباتر را شاهد باشیم و آگاهی و آموزش بخشی از زندگیمان شود.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.