اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

تلاش بی‌وفقه ستاد سفرهای نوروزی در حوزه راه و شهرسازی برای سفری ایمن

تلاش بی‌وفقه ستاد سفرهای نوروزی در حوزه راه و شهرسازی برای سفری ایمن

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تلاش شد تا کسانی که استان اصفهان را برای سفر انتخاب می‌کنند سفری ایمن را در تمام بخش‌های حمل و نقلی تجربه کنند.

به گزارش میراث آریا، علیرضا قاری‌قرآن، رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان، روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین اظهار کرد: سرزمین زنده‌رود یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان محسوب‌ می‌شود که در طول سال به‌خصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است، بر همین اساس مسؤلان استان و دست اندرکاران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان، تدارک لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی به کار بستند.

او افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی به عمل آمد تا کسانی که این استان را برای سفر انتخاب می‌کنند سفری ایمن را در بخش‌های مختلف حمل و نقلی (جاده‌ای، ریلی و هوایی) تجربه کنند و پس از ورود به استان حداکثر بهره را از مناظر طبیعی و تاریخی برده و با خاطره‌ای خوش این دیار را ترک کنند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خداوند را شاکریم که تلاش بی‌وقفه و جهادی دست اندرکاران در نوروز ۱۴۰۳ موجب شد تا مسافرانی که این خطه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌ بودند با رضایت کامل و خاطرات خوبی از این استان یاد کنند.

قاری‌قرآن در ادامه بیان کرد: در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب خدمات سفر، آگاه‌سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه‌ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد.

او در خصوص اقدامات شاخص به‌عمل‌آمده بخش‌های حمل و نقلی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با هدف ارتفاع سطح ایمنی راه‌ها اقدامات متنوعی انجام پذیرفت که از جمله آن می‌توان به حذف نقاط پرحادثه از جاده‌های استان اصفهان، اجرای اقدامات لازم برای افزایش میدان دید نقاط پرخطر، تعریض محورهای شریانی و بهسازی رویه راه‌های استان، ایجاد فضای سبز در جهت پیشگیری از طوفان‌های شن و کولاک برف در حاشیه راه‌های استان همچنین فعال‌سازی دوربین‌های نظارتی جاده‌ای و اجرای برنامه پویش چشم به راهیم، اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی استان اصفهان با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی و در راستای استقبال از مسافران اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر به عمل آمد، علاوه بر این برای استقبال و بدرقه مسافران قطار در این ایام، مراسمات سنتی، آئینی و محلی تدارک دیده شد. همچنین مراسمات مذهبی، معنوی در استقبال از ماه مبارک رمضان و بدرقه مسافران قطار توسط خادمین آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بوده است.

قاری‌ریاقرآن همچنین افزود: برپایی میز خدمت به منظور پاسخ‌گویی به مسافرین، فراهم‌سازی تجهیزات جهت استفاده مسافران کم‌برخوردار جسمی، زیباسازی محیط ایستگاه‌ها با توسعه فضای سبز، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل ریلی برای استقبال از مسافرین نوروزی بوده است.

او با اشاره به اقدامات نوروزی به عمل آمده برای استقبال از مسافران در سفرهای هوایی استان اصفهان بیان کرد: این اقدامات که از آستانه فرارسیدن سال نو برنامه‌ریزی و انجام شد، برپایی سفره هفت سین میدانی و ترمینالی، نصب المان‌های نوروزی در محوطه‌های فرودگاهی و پذیرایی با افطاری ساده از مسافران و مراجعان روزه‌دار در ترمینال‌های پروازی فرودگاه را شامل می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و متنوع جهت خوش آمدگویی به مسافرین در راستای ایجاد محیطی شاد و مفرح برای مسافران و مراجعین در ایام نوروز امسال انجام شد.

قاری‌قرآن در پایان ضمن قدردانی از اقدامات نوروزی به عمل آمده توسط ادارات عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به رسالت راه و شهرسازی، پرسنل خدوم ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان به‌صورت شبانه روزی در تمام حوزه‌های حمل و نقلی و حوزه‌های مرتبط با آن تلاش بسیاری در طرح نوروزی داشتند و بی‌شک به ثمر نشستن این تلاش‌ها نیازمند برنامه ریزی و تعامل مستمر همه اعضا شورای هماهنگی راه و شهرسازی و سایر کمیته‌های نوروزی در سطح استان بود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.