اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با بیش از ۲۰ هزار پرواز تا ۱۲ فروردین/ پرواز فوق‌العاده برای برخی از استان‌ها

اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با بیش از ۲۰ هزار پرواز تا ۱۲ فروردین/ پرواز فوق‌العاده برای برخی از استان‌ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از نشست و برخاست بیش از ۲۰ هزار پرواز حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: با تدابیر در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری، امسال شاهد افزایش میزان رضاتمندی مسافران در همه شقوق حمل و نقل هستیم.

هادیان فر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۲۰ هزار پرواز انجام شده است، افزود: در همین مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تاکید ما از پیش از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بر فروش بلیت هواپیما در این ایام طبق نرخ مصوب و توصیه ما به مسافران نیز تهیه همزمان بلیت رفت و برگشت پیش از شروع سفرشان بود.

او افزود: موج رفت سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به خوبی مدیریت شد و از آنجایی که این طرح تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، تدابیری اندیشیده شده است تا مردم با خیال حالت تا بعد از عید سعید فطر بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی برای بازگشت استفاده کنند.

هادیان فر با اشاره به جابجایی حدود ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین ماه گفت: در مجموع ۵۰ درصد از آمار اعلام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه جا شده اند. همچنین  بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر طی این مدت در فرودگاه ها اعزام و پذیرش شده اند و عده ای نیز از طریق شناورهای موجود در بنادر برای تردد به جزایر و گشت تفریحی استفاده کرده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسافران نوروزی تاکید کرد: مدیریت زمان برگشت با توجه به ظرفیت زیرساخت های جاده ای موجود برای مسافرانی که با خودرو شخصی سفر کرده اند و چه برای آنهایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند بسیار مهم است. لذا برای بازگشت خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند. ابلاغ کردیم استان هایی که تقاضا سفر دارند پرواز فوق العاده قرار گیرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.