اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بیش از یک میلیون تن مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد.

بیش از یک میلیون تن مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از یک میلیون تن مواد غذایی فاسد خبر داد که در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین در بازرسی‌های میدانی کشف شده بود.

به‌گزارش میراث‌آریا، در متن اطلاعیه مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت آمده است:

«کارشناسان و بازرسان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون یک میلیون و ۶۶هزار و ۲۹۴ بازرسی از مراکز خدماتی، اقامتی و پذیرایی داشته‌اند که در نهایت موفق به کشف یک میلیون و ۲۳هزار و ۲۳ تن انواع مواد غذایی فاسد و معدوم‌سازی آنان شدند.

از این میزان بازرسی صورت گرفته ۱۰۷هزار و ۹۰۰ مرکز اخطار کتبی دریافت کردند، ۱۳هزار و ۵۱۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۲۸۵ مورد نیز پلمب شدند.

در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۷۸۰هزار و ۵۸۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا، ۲۸۵هزار و ۷۱۲ بازرسی از اماکن عمومی و ۲۶هزار و ۹۸ مورد بازرسی از مراکز بین‌راهی صورت گرفته است.

تداوم رشد جان باختگان ناشی از غرق شدگی و استنشاق گاز CO

مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت همچنین با اشاره به روند رو به رشد غرق شدگی ها و مرگ ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن، آورده است: از ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین ۷۷۱ مورد مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن گزارش شده است که کاهش ۱۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد، اما تعداد فوتی‌ها با ثبت عدد ۳۳ نفر رشد ۶۵درصدی داشته است.

همچنین درباره حادثه غرق شدگی نیز در این مدت ۶۳ مورد مصدومیت ناشی از غرق شدگی گزارش شده که ۲۶ تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند؛ آمار مصدومیت و جان باختگان ناشی از غرق شدگی به ترتیب ۱۵درصد و ۳۰درصد در مقایسه با سال گذشته رشد دارد.

استان‌های فارس، بوشهر، خراسان رضوی، مازندران و خوزستان بیشترین قربانیان غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده‌اند.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.