اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون گردشگری کشور:

تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است.

تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارتخانه کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در هشتمین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان تأکید کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در حوزه مشورتی و اجرایی حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: کاغذبازی اداری و روند طولانی استعلام‌ها از مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است که با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان این چالش را رفع کرد.

او تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و شورای حمایت قضایی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند به تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی کمک کند.

شالبافیان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویدادهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برگزاری رویدادها حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان تقویت می‌کند و می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر بهره گرفت.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: تولید و انتشار محتوا در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری و انعکاس آن در تمامی استان‌های کشور و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف نیز در اولویت قرار گیرد.

شهرام زارع فارسانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته از کمیسیون‌های فعال این اتاق است و در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همراهی مطلوبی دارد.

زارع فارسانی تأکید کرد: برای تحقق شعار سال باید فرماندهی امور را به سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) بسپاریم و برای پیش‌برد امور تسهیل‌گری کنیم.

او افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین فرش‌های کشور یعنی قالی چالشتر و بختیاری را تولید و صادر می‌کند اما در سال‌های اخیر بافت و صادرات این فرش کاهش پیدا کرده است و برای رفع این چالش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آمادگی همکاری لازم را دارد.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بازوی توانمند حوزه گردشگری در بام ایران به‌شمار می‌رود.

جیلان تصریح کرد: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته در تحقق اهدف حوزه گردشگری کمک‌های فراوانی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ارائه داده است.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جزو مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

سید سعید فیاضی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مغفول واقع شده و این در حالی است که رونق گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی شامل توسعه راه‌ها، خطوط پروازی و ریلی است.

فیاضی پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری را بالا اعلام و اضافه کرد: این استان در حوزه گردشگری آبی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و هنری ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ای دارد و برای شکوفایی این ظرفیت‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز است.

ابراهیم رئیسی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشارکت مردم در تحقق شعار سال الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شنیدن سخنان و مشکلات فعالان بخشی خصوصی است.

رئیسی تأکید کرد: اصلاح قوانین حریم‌های آب و راه به تقویت حوزه گردشگری کمک می‌کند.

او افزود: توزیع عادلانه منابع گردشگری در مناطق مختلف کشور با اولویت جذب گردشگران خارجی به برنامه‌ریزی در سطح ملی نیاز دارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.