اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

انجام ۷۲۵ هزاربازدید نظارتی در طرح نوروزی/ معدوم سازی ۷۵۰ تن مواد غذایی فاسد/ کاهش ۸ درصدی تصادفات

انجام ۷۲۵ هزاربازدید نظارتی در طرح نوروزی/ معدوم سازی ۷۵۰ تن مواد غذایی فاسد/ کاهش ۸ درصدی تصادفات

رئیس اورژانس کشور گفت: در طرح نورزوی امسال، ۷۲۵ هزار بازدید نظارتی انجام شده است.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ماموریت های وزارت بهداشت در طرح نوروزی، اظهار کرد: ۲۰ هزار و ۳۸۳ مورد حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ داشتیم که حدود ۲۰ درصد مأموریت‌های اورژانس کشور را به خود اختصاص داده است و ۵۵ مأموریت اورژانس هوایی انجام داده است.

میعادفر افزود: در ورودی و خروجی شهرها در همه استان‌های کشور حدود ۳۰۰ ایستگاه سلامت مستقر شده که ۱۷۶۰ مراجعه کننده داشته که از این تعداد ۱۱۷ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. همچنین در همین ایام ۱۵۴ زایمان در آمبولانس‌ها و در مسیر حرکت آمبولانس‌ها تا بیمارستان داشتیم.

او ادامه داد: در این ایام حدود ۸۵ هزار و ۶۵۱ عمل جراحی انجام شده که ۲۰ هزار و ۲۰۳ مورد عمل اورژانسی و مابقی اعمال جراحی انتخابی بوده یعنی می‌توانستند به بعد تعطیلات موکول کنند اما پزشک در بیمارستان بوده و این اعمال انجام شده است.

میعادفر اضافه کرد: ماموریت‌های وزارت بهداشت، از ۲۴ اسفند در قالب طرح نوروزی در وزارت بهداشت آغاز شده و در سه حوزه بهداشت، فوریت های پزشکی و درمان فعالیت داریم.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی، ۸ درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم.

او یادآور شد: نطارت بر اماکن عرضه و تولید مواد غذایی در سفر بسیار مهم است برای همین نظارت مستمر بر این مراکز انجام می‌شود. تا کنون ۷۲۵ هزار بازدید انجام شده و ۷۵۰ تن مواد غذایی فاسد معدوم شدند.

او با بیان این که در همین مدت ۲۳۶۵ مورد پلمپ نیز داشتیم از مردم و گردشگران خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.