اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

۲۸۸ هزار سفر نوروزی با اتوبوس انجام شد/ استفاده ۶۸۹ هزار نفر از حمل و نقل ریلی/ تردد بیش از ۹۰۰ هزار نفر از ۵۶ فرودگاه کشور

۲۸۸ هزار سفر نوروزی با اتوبوس انجام شد/ استفاده ۶۸۹ هزار نفر از حمل و نقل ریلی/ تردد بیش از ۹۰۰ هزار نفر از ۵۶ فرودگاه کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و ‌شهرسازی گفت: مسافران در سفرها از اتوبوس بین شهری استفاده می‌کنند که ۲۸۸ هزار سفر در ناوگان اتوبوسی اتفاق افتاده است.

کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و ‌شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به پیش بینی استفاده ۱۷ میلیون نفر از ناوگان عمومی در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: یک میلیون و۷۵۰ هزار بلیت قطار خریداری شد که از این تعداد ۴۰۰ هزار بلیت به حومه شهرها اختصاص داشت.

او ادامه داد: همچنین یک میلیون و ۴۳۰ هزار بلیت هواپیما خریداری شد که ۲۵ درصد مربوط به سفرهای خارجی و مابقی به سفرهای داخلی اختصاص داشت.

هادیانفر با اشاره به آمار مربوط به حمل‌ نقل جاده‌ای، افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر از اتوبوس‌های جاده‌ای استفاده کرده‌اند. مسافران در سفرها از اتوبوس بین شهری استفاده می‌کنند که ۲۸۸ هزار سفر در ناوگان اتوبوسی اتفاق افتاده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و ‌شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۶۸۹ هزار نفر از حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: ۷۲ درصد سفرهای ریلی به مشهد و یا از مشهد بوده است.

هادیانفر با اشاره به آمار استفاده از حمل ونقل هوایی، افزود: ۹۷۲ هزار و ۸۷۷ نفر از ۵۶ فرودگاه کشور و ۲۰۷ هزار نفر از فرودگاه امام خمینی تردد داشته‌اند و از خدمات فرودگاهی استفاده کرده‌اند.

او ادامه داد: بیشترین سفرها در ناوگان عمومی به استان‌های جنوبی و خراسان رضوی بوده است. همچنین استان‌های مازندران، گیلان، تهران (به‌عنوان مسیر محوری)، اصفهان، فارس و کرمان بیشترین تردد جاده‌ای را داشته‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و ‌شهرسازی افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از شناورهای دریایی به قصد سفرهای دربایی و یا تردد به جزایر استفاده کرده‌اند. همچنین ۲۱۵ هزار دستگاه خودرو از بنادر به جزایر منتقل شده است.

او با بیان اینکه ۲۱۰ هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در سفرها مورد تاکید است که در دستور کار قرار گرفته است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.