اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه ستاد مرکزی خدمات سفر:

ورود ستاد خدمات سفر به کاهش تصادفات جاده‌ای عمل خیر است/ راه‌اندازی ایستگاه‌های دوست‌دار کودک در ۳۰ کیلومتری شهرها/ امدادرسانی به بیش از ۷‌ هزار نفر

ورود ستاد خدمات سفر به کاهش تصادفات جاده‌ای عمل خیر است/ راه‌اندازی ایستگاه‌های دوست‌دار کودک در ۳۰ کیلومتری شهرها/ امدادرسانی به بیش از ۷‌ هزار نفر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر جزو صالحین هستند. آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم سبقت می‌گیرند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، امروز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به ریاست علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و نمایندگان تمام دستگاه‌های عضو ستاد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: امسال نوروز با ماه رمضان آغاز شد و پایان آن نیز با عید سعید فطر و ایام مغفرت تقارن پیدا کرده است. خداوند به یکی از گروه‌هایی که نعمت داده صالحین هستند. به نظر من حاصل این جمع صالحین هستند. این در حالی است که در اذان و اقامه نیز می‌گوییم به سمت عمل خیر بشتابید. یکی از بهترین کارهای خیر خدمت به مردم است و من تعبیرم این است که شما جزو سبقت‌گیرندگان در کار و عمل خیر هستید. این‌ها خدمت به مردم است که در این ماه نصیب ما شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌های عضو ستاد در حال انجام است. به‌عنوان مثال در روزهای اول سال، سازمان هواشناسی با صدور هشدار به ۵ استان کشور باعث افزایش آمادگی در این استان‌ها شد و شاهد تلفات و حوادث کمی در این استان‌ها بودیم در حالی که می‌توانست باعث بروز فاجعه شود.

او ادامه داد: خوشبختانه ۳ میلیون نفر داوطلب در سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور فعال هستند. از این تعداد، بخشی از آن‌ها نخبه هستند. ۳۰۰ دستگاه آمبولانس امسال به این جمعیت اضافه شده است.

کولیدند اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که ۱۰ استان ما دارای بیشترین آمار تصادفات هستند. تصادف، جرح و فوت باعث تلخی سفر آن هم در ایام نوروز برای خانواده‌ها می‌شوند. در جلسه اخیر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری این موضوع مطرح و برنامه‌هایی برای کاهش تصادفات جاده‌ای تدوین شد. اعتقاد ما بر این است که انسان می‌تواند بر مخاطرات چیره شود و بهترین راه‌کار اجرای پویش‌های موفق است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه گفت: ورود ستاد خدمات سفر به کاهش تصادفات جاده‌ای یک عمل خیر است و یک اقدام بسیار نیکو به حساب می‌آید. در کنار پویش‌های مختلف، امسال جمعیت هلال‌احمر در ۳۰ کیلومتری شهرها فضاهایی را به‌عنوان فضای دوستدار کودک تدارک دیده‌ایم که باعث توقف و استراحت رانندگان و مسافران نوروزی می‌شوند. ۸۸۴ هزار نفر تا کنون که یک پنجم مسافران نوروزی را شامل می‌شود به این ایستگاه‌ها مراجعه کرده‌اند و این نشان می‌دهد که این پویش موفق است.

او تصریح کرد: در طرح نوروزی به ۷ هزار و ۸۰ نفر امدادرسانی کردیم. داروخانه‌های هلال‌احمر شبانه‌روزی شده و همچنین مراکز توان‌بخش تحت نظارت هلال‌احمر در تعطیلات نوروز فعال شدند و تا کنون ۶۸ هزار نفر از خدمات داروخانه‌های ما استفاده کرده‌اند.

کولیوند اضافه کرد: ما در جمعیت هلال‌احمر وظیفه‌ای جز خدمت به مردم نداریم. کارکنان و داوطلبان هلال‌احمر در طول نوروز شبانه‌روزی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همچنین در پایان صحبت‌های خود به موضوع غزه اشاره و خاطرنشان کرد: در غزه ۳۰ هزار نفر شهید داریم. در حال حاضر ۸ هزار مجروح در غزه وجود دارد که هیچ گونه خدماتی نمی‌توان به آن‌ها ارائه داد. ۶۴ هزار مادر باردار و هزاران کودک و نوزاد نیازمند خدمات و کمک هستند اما شش ماه است که هیچ‌گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند. چندی پیش با مسئولان هلال‌احمر غزه صحبت می‌کردم آن‌ها واقعا برای تأمین دارو مشکل دارند. همه دعا کنیم که این جنایات در غزه به پایان برسد. در ماه رمضان و خصوصا در شب‌های قدر برای پیروزی مردم غزه دعا کنیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.