اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:

خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف نخواهند شد.

خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف نخواهند شد

رئیس پلیس راهور گفت: در ایام تعطیلات نوروزی هیچ خودرویی به‌ دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف نخواهد شد.

به گزارش میراث آریا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا روز شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ترافیک یکی از حوزه های بسیار ویژه‌ای است که در زندگی مردم ایران نقش مهمی دارد.

او افزود: جمعیت کشور برابر آمار مراجع رسمی ۰.۷ درصد، خودرو ۵.۱ درصد، تعداد افرادی که گواهینامه دریافت کردند ۳.۲ درصد، ترددهای شهری ۶.۹ درصد و کلیه تردد های سبک و سنگین ۶.۶ درصد افرایش نسبت به سال گذشته داشته است.

سردار حسینی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد ۵۳۷ میلیون تردد در سطح کشور بوده‌ایم که نسبت به سال قبل ۶.۶ درصد افرایش داشته و ۴.۹ درصد افزایش جانباختگان را در حوادث ترافیکی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ده ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۱۷۷ نفر جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه ۲۹.۲ درصد از جانباختگان سال ۱۴۰۲ رانندگان وسایل نقلیه بودند افزود: ۶۰ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها بوده. همچنین در حوادث‌ ترافیکی ۵۱ درصد افراد در صحنه تصادفات، ۴۳ درصد در مراکز درمانی و ۶ درصد هم در حین انتقال جان خود را از دست داده اند.

سردار حسینی بیان کرد: در سال آینده باید مدیریت سرعت را در جاده ها داشته باشیم و با مدیریت سرعت  تلاش کنیم که شدت تصادفات کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول سال جاری بیش از یک میلیون ۲۵۶ هزار ۱۳۱ دستگاه خودرو نو شماره اضافه شده است. همچنین یک میلیون و ۵۲۳ هزار جلد انواع گواهینامه جدید الصدور صادر شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افرایش داشته است.

او افزود: برخورد با تخلفات رانندگی یکی از ماموریت های ذاتی ما است که همکاران ما بیش از ۱۵۷ میلیون و ۳۲۰ هزار جریمه را برای انواع تخلفات ثبت کرده‌اند، همچنین بیش از ۲ میلیون تخلف حادثه ساز توسط همکاران ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: بیشترین جریمه اعمال شده در سال جاری تخلف سرعت غیر مجاز بوده و ۵۴ میلیون مورد جریمه در این حوزه داشته‌ایم که ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات، مربوط به سرعت غیر مجاز است. در ایام تعطیلات نوروزی، هیچ خودرویی به‌دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف نخواهد شد.

سردار حسینی افزود: از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی ۱۴۰۳ با شعار آرامش و امنیت سفر شروع شد و در نوروز سال کذشته بیش از ۵۳۷ هزار تردد داشتیم و امسال پیش بینی بر این است که بین ۲ تا ۴ درصد افزایش تردد داشته باشیم.

او همچنین اضافه کرد: در دو روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند و تلاش می کنیم بتوانیم تصادفات نوروز ۱۴۰۳ را با تمهیدات ویژه‌ و همکاری و مشارکت هموطنان کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان با اشاره به درخواست هموطنان عزیز برای ارسال گزارشات ترافیکی عنوان کرد: علاوه بر تلفن ۱۲۰،  آدرس prahvar۱۲۰@ در پلتفرم های داخلی سروش ، ایتا، بله و روبیکا آماده دریافت گزارشات ترافیکی  اعم از تخلفات رانندگی حادثه ساز است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.