اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

هموطنان پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند.

هموطنان پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هموطنان پیش از سفرهای نوروزی و انتخاب مراکز اقامتی، با ورود به سامانه نماد به آدرس Namad.mcth.ir از نرخ‌نامه، مجوز فعالیت و سایر اطلاعات مورد نیاز واحد اقامتی مورد نظر آگاهی کسب کنند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یحیی نقی‌زاده محجوب با بیان این خبر گفت: باتوجه به نزدیکی ایام نوروز و همچنین ضرورت نظارت موثر بر نرخ خدمات قابل ارائه در تاسیسات گردشگری کشور راه‌اندازی سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری با عنوان نماد، در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: سامانه Namad.mcth.ir با هدف جلوگیری از گرانفروشی مراکز اقامتی و سایت های رزرواسیون، شفاف‌سازی قیمت‌ها و فراهم آوردن امکان مشاهده نرخ‌نامه واحدهای گردشگری برای عموم، ایجاد شده است و اطلاعات اولیه مسافران در خصوص تاسیسات گردشگری شامل نشانی، درجه، امکانات، خدمات و نرخنامه در سامانه اینترنتی مذکور در دسترس عموم قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری یادآور شد: با توجه به اینکه اطلاعات مندرج در سامانه مذکور بصورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می‌شود، از این روکلیه ادارات‌کل استانی مکلف شده‌اند به منظور به‌روزرسانی اطلاعات سامانه مورد اشاره به قید فوریت  اقدام کنند.

گفتنی است کاربران نماد می‌توانند با ورود به سامانه Namad.mcth.ir و انتخاب استان، شهرستان و نوع مرکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، زائرسرا، متل، اقامتگاه بوم‌گردی و غیره از ستاره یا درجه و نرخ مصوب واحد مورد نظر مطلع شوند تا علاوه بر آگاهی از مجوز داشتن واحد مربوطه مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی درباره افزایش نرخ شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.