اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وضعیت مطلوب جابه‌جایی مسافران در نوروز ۱۴۰۳ با نوسازی ناوگان هوایی و ورود هواپیماهای جدید به کشور/ تمهیدات دستگاه‌ها برای نوروزی ایمن و کم حادثه و استقرار پزشکان متخصص

وضعیت مطلوب جابه‌جایی مسافران در نوروز ۱۴۰۳ با نوسازی ناوگان هوایی و ورود هواپیماهای جدید به کشور/ تمهیدات دستگاه‌ها برای نوروزی ایمن و کم حادثه و استقرار پزشکان متخصص

براساس گفته وزیر راه و شهرسازی با نوسازی ناوگان هوایی و ورود هواپیماهای جدید به کشور جابجایی مسافران در نوروز ۱۴۰۳ وضعیت مطلوب‌تری خواهد داشت، همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌ها نوید نوروزی ایمن و کم حادثه همچنین آمادگی کامل و استقرار پزشکان متخصص در صورت بروز حوادث را می‌دهد.

میراث‌آریا: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌منظور هماهنگی بین بخشی برای نوروز ۱۴۰۳ به‌طور رسمی دوازدهم اسفندماه با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد و نمایندگان ۲۳ دستگاه عضو شروع به کار کرد و هر یک از اعضا به ارائه برنامه‌های خود پرداختند. در آستانه آغاز سفرهای نوروزی امسال که از پنجشنبه هفته جاری ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود، هر یک از دستگاه‌ها بنا به وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود به ارائه خدمات خواهند پرداخت و برای رفاه حال گردشگران برنامه‌هایی را مدنظر قرار خواهند داد.

آیا اقدامات وزارت راه موجب تسهیل جابجایی هوایی مسافران در نوروز ۱۴۰۳ خواهد شد؟

از آنجا که هر ساله کمبود ناوگان هوایی از مهم‌ترین چالش‌های سفر است و طی ایام نوروز مسافران با مشکل کمبود بلیت و قیمت‌های نجومی، بیشتر از سایر ایام سال مواجه می‌شوند؛ برنامه‌ها و اقدامات وزارت راه  شهرسازی در راستای تجهیز و افزایش ناوگان هوایی نقش بسزایی برای هر چه بهتر برگزاری سفرهای نوروزی و رضایت مسافران خواهد داشت.

موضوعی که خبرنگار میراث‌آریا با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد و مهرداد بذرپاش از ورود هواپیماهای جدید به کشور و نوسازی هواپیماهای قدیمی خبر داد و گفت: نوروز امسال ناوگان هوایی وضعیت بهتری برای جابه‌جایی مسافران دارد.

به گفته او هواپیماهای جدیدی وارد کشور شده که این موضوع می‌تواند به جابه‌جایی مسافران کمک بزرگی کند. همچنین هواپیماهایی که نیاز به اورهال داشتند تعمیر شده‌اند و ناوگان هوایی برای نوروز نوسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین این موضوع را متذکر شد که دستور داده‌ایم تمامی ناوگان‌ها در نوروز به صورت کامل در اختیار بخش مسافری باشند.

شناسایی ۸۷۸ نقطه حادثه خیز جدیدی که ۴۰۰ نقطه آن رفع خطر شده است دیگر نکته‌ای بود که بذرپاش اشاره کرد.

ابلاغ بخشنامه برای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها

دیگر موضوع مورد چالش در ایام تعطیلات نوروز کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌های کشور است که گردشگران در صورت بروز حادثه و سانحه طی این ایام با مشکل جدی روبرو می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت‌وگویی که با میراث‌آریا داشت با بیان اینکه طی این ایام پزشکان متخصص در تمامی بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت، از ابلاغ  بخشنامه از سوی وزارت بهداشت، برای حضور متخصصان در رشته‌های مختلف در بیمارستان‌ها به‌منظور ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران خبر داد.

بهرام عین‌الهی با اشاره به حضور ۱۰۰ درصدی نیروهای اورژانس در کنار مردم و آماده باش حوزه بهداشت و بازرسی‌های گروه‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز، افزود: در این ایام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌ها به دقت بررسی و نظارت می‌شوند.

او با ابراز امیدواری از کاهش سوانح، تلفات و مصدومیت‌ها در تعطیلات نوروزی امسال از مردم در خواست کرد که قوانین رانندگی را رعایت کنند.

استقرار بیش از ۸۰ هزار پلیس راهور در جاده‌ها/ بروزرسانی ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نیز در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت، افزود: در همین راستا نیز بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای پلیس راهور، راهداری، اورژانس، هلال احمر، امدادخودرو و غیره در طول جاده‌ها مستقر خواهند شد.

سردار سید تیمور حسینی درباره افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های بازدارندگی نرخ جریمه است، افزود: البته به طور حتم موارد دیگر را هم باید در کنار نرخ جرم در نظر بگیریم که یکی از این موارد قطعیت و حتمیت اجرای مقررات است که بسیار اهمیت دارد.

او با بیان اینکه ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در کشور به روز شده است، گفت: هم سامانه‌های ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای، هم سامانه‌های ثبت تخلف سرعت متوسط و هم سامانه‌های تشخیص و ثبت سایر تخلفات حادثه ساز به روز شده و تمامی این موارد از سوی پلیس کنترل می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از توان تمامی بخش‌ها تحت عنوان پلیس افتخاری، همیاران پلیس، بازرسان نامحسوس و غیره نیز در ایام نوروز استفاده خواهد شد و از ظرفیت یگان پهپادی برای کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و پرتردد مانند محور، تهران – مشهد، محور تهران – اصفهان – شیراز، تهران – قزوین – زنجان – تبریز و غیره بهره خواهیم برد.

حسینی  ضمن اشاره به اینکه همه توان خود را برای تامین ایمنی و امنیت مسافران به کار بسته‌ایم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رفع نواقص فنی خودرو قبل از سفر، بستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشین‌ها، رعایت سرعت و سبقت غیرمجاز، پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی و خستگی را مورد تاکید قرار داد.

فعالیت اورژانس از ۲۴ اسفند با استقرار ۱۳۸۵ پایگاه، ۵۴ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نیروهای اورژانس در ایام نوروز چه در سطح شهرها و چه در سطح جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند، گفت: تمام تلاش ما این است به سلامت از این ایام عبور کنیم و انتظار می‌رود که بهترین اقدامات از سوی تمام دستگاه‌ها انجام شود و مردم نیز به هشدارهای اعلام شده توجه کنند.

جعفر میعادفر همچنین درباره تمهیدات نوروزی این سازمان نیز گفت: اورژانس کشور با حضور ۱۳۸۵ پایگاه و ۵۴ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی در خدمت مردم است و با شروع این طرح که از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود، استقرارها نیز آغاز خواهد شد. علاوه بر آن اورژانس بر وضعیت بهداشتی ایام نوروز و مراکز عرضه موادغذایی و خوراکی نیز نظارت خواهد داشت.

افزایش ۲ برابری نیروی انسانی و لجستیک هلال‌احمر و آمادگی بالگردها برای خدمات‌رسانی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز با اعلام آماده باش کامل این جمعیت برای نوروز ۱۴۰۳ از افزایش ۲ برابری نیروی انسانی و لجستیک در این ایام خبر داد و گفت: بالگردهای هلال احمر نیز در ایام نوروز با تمام توان از حوادث پشتیبانی خواهند کرد و در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

پیرحسین کولیوند همچنین با اشاره به حوادث رانندگی ایام نوروز، گفت: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با استقرار در پایگاه‌های جاده‌ای، مبادی ورودی شهرها و غیره نسبت به ارائه خدمات آموزشی به مسافران، ارائه هشدارهای ترافیکی، خدمات درمانی و سلامت محور و نیز ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان و مسافران اقدام خواهند کرد.

او همچنین متذکر شد: امدادگران برای حوادث جوی و طبیعی احتمالی در ایام نوروزی نظیر بارش نیز در آماده باش کامل هستند. ما تمام تلاش خودرا به کار گرفته و امیدواریم که با همکاری مردم عزیز، نوروزی ایمن و کم حادثه را پشت سر بگذاریم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.