اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گردشگری یخ و برف بازار سهام چین را داغ کرده است.

گردشگری یخ و برف بازار سهام چین را داغ کرده است

مراسم افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی یخ و برف هاربین در ۵ ژانویه در هاربین، استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین برگزار شد و انتظار می‌رود گردشگران زیادی را به این منطقه از چین بکشاند.

به‌گزارش میراث آریا، به گفته یک کارشناس، سهام صنعت گردشگری نسبت به بازار سهام اصلی این چین بهتر عمل کرده است، زیرا گردشگران بیشتری به مناطق گرم زمستانی مانند «شهر یخی» هاربین در استان هیلونگجیانگ هجوم می‌آورند و این نشان می‌دهد که بازگشت این کشور به آمار مصرف پیش از کرونا، تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته است.

داده‌های مربوط به اطلاعات بازار نشان می‌دهد که شاخص حوزه یخ و برف از ۲ تا ۹ ژانویه ۶.۴ درصد افزایش یافته و عملکرد قابل توجهی نسبت به کل بازار سهام داشته است.

شین جیا، مدیر عامل شرکت مشاوره فراست و سالیوان چین، گفت: رشد مصرف در بخش گردشگری یخ و برف نشان‌دهنده تقاضای قوی از سوی مصرف‌کنندگان است و تقاضا برای حمل‌ونقل، اقامت، پذیرایی و سایر بخش‌ها را افزایش داده است که نشان‌دهنده بهبود اعتماد مصرف‌کننده و چشم‌انداز خوش‌بینانه آن‌ها برای آینده است.

جیا ادامه داد: زمانی که مصرف‌کنندگان مایل به هزینه‌های کلان در تعطیلات خاص هستند، این امر نگرش مطمئن آن‌ها را نسبت به فضای کلی اقتصادی نشان می‌دهد. بازار سرمایه توجه بیشتری به روند توسعه بلندمدت صنعت و اقتصاد دارد.

به گفته فعالان صنعت گردشگری، پیش‌بینی می‌شود که رشد سفر با موضوع یخ و برف تا تعطیلات جشنواره بهار ماه آینده ادامه داشته باشد، زیرا تعداد سفارش‌های تورهای یخ و برف در آژانس‌های مسافرتی آنلاین بزرگ در حال افزایش است.

شرکت گردشگری کوهستان چانگ بای شانگهای در شش روز متوالی شاهد افزایش سهام به سقف روزانه ۱۰ درصدی خود بود.

در همین حال، شرکت گردشگری دالیان سان آسیا در فهرست شانگهای شاهد جهش سهام خود با سقف روزانه خود در پنج روز متوالی بود و در روز سه شنبه به قیمت ۳۳.۱۷ یوان برای هر سهم بسته شد. قیمت سهام آن در هفته گذشته بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است.

هر دوی این شرکت‌ها در حوره تجارت گردشگری در شمال شرقی چین فعالیت دارند.

قیمت سهام برخی دیگر از شرکت‌های مرتبط با گردشگری، هتل‌ها و ورزش‌های فضای باز نیز افزایش یافته است.

پس از این رقابت، این دو شرکت با صدور بیانیه‌ای نسبت به خطرات در معاملات سهام هشدار دادند. آن‌ها گفتند که افزایش‌های کوتاه مدت قابل توجه است، اما تغییر قابل توجهی در عملکرد شرکت‌ها ایجاد نشده است. این بیانیه‌ها خطرات ناشی از گرم شدن بیش از حد بازار و سفته بازی غیرمنطقی را به سرمایه گذاران یادآوری کرد و تصمیم گیری منطقی را قبل از سرمایه‌گذاری تشویق کرد.

با بهره‌مندی از محبوبیت گردشگری یخ و برف در تعطیلات سال نو، استان هیلونگجیانگ در مجموع ۶.۶۲ میلیون گردشگر پذیرایی کرد که جهشی ۱۷۳.۷ درصدی نسبت به سال قبل است.

طبق گزارش دولت محلی، در این دوره، درآمدهای گردشگری به ۶.۹۲ میلیارد یوان رسید که ۳۶۴.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. در طول این دوره، آمار رزرو برای اقامت در اقامتگاه‌های کوچک هم افزایش یافته است.

به گفته گونار، یک آژانس مسافرتی آنلاین مستقر در پکن، در تعطیلات سال نو، حجم رزرو اقامتگاه‌های B&B در هاربین بالاتر از تمام شهرهای دیگر در سراسر کشور بود و ۲۷ برابر در مقایسه با دوره تعطیلات سال نو قبلی افزایش یافت.

به گفته فراست و سالیوان، سرمایه‌گذاری چین در حوزه یخ و برف، از جمله ساخت یا گسترش مکان‌های اسکی و هتل‌ها، افزایش یافته است و پروژه‌های ساخت‌وساز با تاخیر به تدریج در مسیر تکمیل قرار گرفته‌اند.

این شرکت مشاور پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۲ میلیون چینی به اسکی رفتند و انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۲۷ به نزدیک به ۳۵ میلیون نفر برسد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.