اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌المللی در هشت ماهه ۱۴۰۲

رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌المللی در هشت ماهه ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌المللی در هشت ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

«رضا نخجوانی» از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: سال قبل ۱۶ هزار و ۱۷۷ سورتی پرواز بین‌المللی اعم از پروازهای خارجی، عتبات و حج برقرار شده بود و این آمار در هشت ماه ابتدایی امسال به عدد ۱۸ هزار و ۴۷۴ سورتی پرواز رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها، افزود: در اعزام و پذیرش مسافر بین‌المللی نیز امسال آمار ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۸۴ مسافر ثبت شده است که نسبت به آمار یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۶۸ مسافر هشت ماه ابتدایی سال گذشته، از رشد ۹ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های مشهد، شیراز و تبریز بیشترین پرواز را به مقاصد خارجی ثبت کرده‌اند، گفت: فرودگاه «شهید هاشمی‌نژاد» مشهد با هشت هزار و ۵۹۲ نشست و برخاست، فرودگاه «آیت‌الله دستغیب» شیراز با سه‌هزار و ۴۸۶ نشست و برخاست و فرودگاه «شهید مدنی» تبریز با یک‌هزار و ۷۲۰ نشست و برخاست، رتبه‌های نخست تا سوم فرودگاه‌های کشور را از نظر برقراری پرواز به کشورهای خارجی از آن خود کرده‌اند.

گفتنی است؛ در هشت ماه ابتدایی سال‌جاری ۲۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۶۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش و ۱۹۲ هزار و ۲۵۰ نشست و برخاست انجام شده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.