اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در سفر به کاشان عنوان کرد:

سرمایه‌گذاران دوستدار میراث و گردشگری نباید معطل بمانند.

سرمایه‌گذاران دوستدار میراث و گردشگری نباید معطل بمانند

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری ۲ روزه به شهرستان کاشان از طرح‌های در حال اجرای سرمایه‌گذاری، تأسیسات گردشگری و مجتمع‌های گردشگری و خدماتی این شهرستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نادر زینلیان روز ۹ دی‌ماه در سفر به شهرستان کاشان ضمن بازدید از طرح‌های در حال اجرای سرمایه‌گذاری که با حضور احمد دانایی نیا رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همراه بود از تأسیسات گردشگری این شهرستان به‌ویژه مجتمع‌های بهداشتی و خدماتی بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت این واحدها قرار گرفت.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدیدها گفت: راه‌های مواصلاتی اصلی منتهی به شهرستان کاشان از مهم‌ترین راه‌های گردشگر پذیر کشور است که ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری یکی از نیازهای اساسی در این محورها است.

او ادامه داد: شهرستان کاشان به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری، حجم بسیار زیاد گردشگر و قرار گرفتن دریکی از پرترددترین محورهای گردشگری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ویژه دیده شود.

نادر زینلیان ضمن تأکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، افزود: سرمایه‌گذاری که دوستدار میراث و گردشگری است نباید در پیچ‌وخم‌های اداری برای اخذ مجوزها معطل بماند و تمام اهتمام وزارتخانه و همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت رفع این موانع باشد.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تأکید بر تمکین به قوانین و مانع زدایی در همه حوزه‌ها به‌ویژه عدم الزام با تأمین پارکینگ از سوی سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی تأکید کرد: طبق قوانین، بهره‌برداری از هیچ طرحی در بافت تاریخی نباید به خاطر نداشتن پارکینگ معطل بماند و عدم توجه به این مهم خلاف ضوابط و قوانین فرادستی است.

گفتنی است که این بازدید ۲ روزه باهدف بررسی خدمات‌رسانی به مجتمع‌های درون‌شهری و برون‌شهری به‌ویژه وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نیز ملاقات با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهرستان کاشان انجام شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.