اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

شروع گردشگری زمستانی در اتریش با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته

شروع گردشگری زمستانی در اتریش با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته

فصل زمستان در اتریش با ۵.۱۵ میلیون شب اقامت آغاز شد که ۵.۴ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال گذشته بود.

به‌گزارش میراث آریا، بر اساس گزارش‌های آژانس آمار رسمی این کشور(Statistik اتریش)، اتریش در ماه نوامبر امسال ۵.۱۵ میلیون شب اقامت در هتل‌ها، مهمانخانه‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها ثبت کرده است. چنین رقمی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که تعداد اقامت‌های شبانه ۴.۹ میلیون نفر بود، ۵.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آمار اقامت شب‌های مهمانان غیرمقیم (گردشگران خارجی) در این کشور با افزایش ۵.۷ درصدی به نزدیک به سه میلیون رسید، در حالی که آمار اقامت شب‌های مهمانان مقیم (گردشگران داخلی) با ۴.۹ درصد افزایش به ۲.۱۵ میلیون رسید. علاوه بر این، بر اساس همین منبع، آمار گردشگران ورودی‌ افزایش قابل توجهی (۹.۳ درصد) را ثبت کرد که در مجموع به بیش از دو میلیون گردشگر در نوامبر ۲۰۲۳ رسید.

بر اساس کشور مبدا، بیشترین تعداد شب اقامت در اتریش مربوط به گردشگران آلمانی بوده است و پس از آن سوئیس و لیختن اشتاین، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، لهستان، بریتانیا و جمهوری چک قرار دارند.

توبیاس توماس، مدیر کل آمار اتریش، در اظهار نظر در مورد این افزایش، آن را شروع موفق فصل زمستان در اتریش خواند.

این در حالی است که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا پایان نوامبر سال جاری، اتریش نزدیک به ۱۴۰ میلیون شب اقامت داشته است که ۱۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۲.۱ درصد بیشتر از کل سال قبل است.

از این تعداد، بیش از ۱۰۲ میلیون شب اقامت از مهمانان خارج از کشور ثبت شده است، در حالی که مهمانان اتریشی حدود ۳۷ میلیون شب اقامت را در کشور خود ثبت کرده‌اند.

ماه گذشته، اتریش ۲۶ میلیون بازدیدکننده ثبت کرد و در سال ۲۰۲۲ از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) به عنوان دهمین مقصد پربازدید جهان در رتبه‌بندی قرار گرفت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.