اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در پی لغو روادید یک طرفه انجام شد.

برگزاری اولین نشست B2B جمهوری اسلامی ایران و تونس در حوزه گردشگری

برگزاری اولین نشست B2B جمهوری اسلامی ایران و تونس در حوزه گردشگری

تور آشناسازی ویژه فعالان گردشگری کشور تونس و نشست B2B میان بخش خصوصی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و تونس با هدف آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در پی تحقق لغو روادید یک طرفه در هتل لاله تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با توجه به اینکه تقویت ارتباط با کشورهایی که لغو روادید یک طرفه شده‌اند، در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار دارد، از این رو برگزاری تور آشناسازی ویژه فعالان گردشگری کشور تونس با جاذبه‌های گردشگری کشورمان و نیز برگزاری نشست متقابل بخش خصوصی طرفین شامل B2B برگزار شد.

در این نشست تلاش برای معرفی فرهنگ طرفین،  اطلاع‌رسانی درباره مقاصد جدید از شهرهای ایران به تونسی‌ها،  اجرای تورهای آشناسازی،  برگزاری جلسات بخش دولتی و بخش خصوصی طرفین به صورت متناوب و ادامه‌دار جزیی از موضوعات مطرح شده در نشست مذکور بود.

همچنین در نشست B2B  جمهوری اسلامی ایران و تونس نسبت به تولید محتوای مشترک ویژه مخاطبان تخصصی و عموم مردم و نیز تاکید بر معرفی جاذبه‌های ایران بخصوص خوراک ایران که مورد توجه ویژه تونسی‌ها است، تاکید شد.

فعالان  گردشگری کشور تونس همچنین در این نشست از تجربه اجرای دفعات تورهای گروهی به ایران و همچنین فرهنگ مهمان‌نوازی، خوراک و آثار متنوع تاریخی و فرهنگی کشورمان به عنوان شاخصه‌هایی جذاب یاد کردند.

همچنین در این نشست گروه تونسی اعلام کردند به دلیل کوچک بودن کشور تونس با ۲۰ میلیون جمعیت حدوداً برابر جمعیت تهران، اهمیت تبلیغ در تونس و جلب رضایتمندی گردشگران تونسی بسیار بااهمیت است چرا که تونسی‌ها به نظرات هموطنانشان اهمیت زیادی می‌دهند. این در حالیست که سایت‌های تاریخی، موزه‌ها، فرهنگ، خرید و موسیقی برای تونسی‌ها مورد توجه است و با توجه به اینکه در حال حاضر اخذ ویزای اروپا برای تونسی‌ها مشکل شده است، لغو روادید برای اتباع تونس و سفر آنها به ایران برایشان جالب توجه است.

تاکید بر راه‌اندازی پروازهای مستقیم، اجرای تورهای آشناسازی و نیز تبلیغات دو طرفه نیز از سوی فعالین گردشگری کشورمان مطرح شد.

مهمانان بخش خصوصی از کشور تونس از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم و تهران نیز دیدن کردند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.