اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

درآمد مغولستان از گردشگری به یک میلیارد دلار رسید.

درآمد مغولستان از گردشگری به یک میلیارد دلار رسید

وزارت محیط زیست و گردشگری مغولستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که مغولستان به هدف خود برای کسب درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۳ دست یافته است.

به‌گزارش میراث آریا، طبق گزارش وزارت محیط زیست و گردشگری مغولستان، این کشور توانسته‌است در سال ۲۰۲۳ بیش از یک میلیارد دلار از گردشگری درآمد کسب کند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا نوامبر، مغولستان پذیرای بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده و درآمد حاصل از بخش گردشگری بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

این اولین بار است که مغولستان یک میلیارد دلار درآمد از بخش دیگری به جز معدن به دست می‌آورد.

در حال حاضر، اقتصاد مغولستان عمدتا به بخش معدن صادرات محور آن وابسته است و توسعه گردشگری به عنوان مفیدترین راه برای تنوع بخشیدن به اقتصاد آن تلقی می‌شود زیرا دولت مغولستان اقداماتی را برای ترویج توسعه گردشگری انجام داده است.

در ماه ژانویه، ورود بدون ویزا برای اهداف گردشگری به ۳۴ کشور اعطا شد و تعداد کل کشورهای معاف از روادید برای مغولستان به ۶۱ کشور رسید. اتباع این کشورها می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۵ تا ۳۰ روز در مغولستان اقامت داشته باشند.

علاوه بر این، این کشور آسیایی نیز برای ترویج گردشگری، سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را به عنوان «سال‌های بازدید از مغولستان» طبقه‌بندی کرده است.

این کشور هدف سالانه پذیرش حداقل یک میلیون گردشگر خارجی و کسب درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری را در سال‌های آینده در نظر گرفته است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.