اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رییس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با میراث‌آریا:

فصل گردشگری در برنامه هفتم توسعه اقتصاد کشور را متحول می‌کند/ تقویت صنعت گردشگری در دولت سیزدهم

فصل گردشگری در برنامه هفتم توسعه اقتصاد کشور را متحول می‌کند/ تقویت صنعت گردشگری در دولت سیزدهم

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تلاش شد فصلی به نام گردشگری در نظر گرفته شود، گفت: بی‌تردید اختصاص حدود ۱۵ ماده در برنامه هفتم توسعه حرکت صنعت گردشگری را به سمت رشد و رونق خواهد برد.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: تقویت صنعت گردشگری کشور مستلزم برنامه ریزی‌ است به فرض مثال دولت ترکیه از سال ۱۹۶۰ اقدام به پایه ریزی برای صنعت گردشگری کرد که امروز شاهد رونق این صنعت در کشور همسایه ایران هستیم و منبع ۶۰ میلیارد دلاری حاصل از صنعت گردشگری در نتیجه برنامه ریزی ۶۰ الی ۷۰ ساله این کشور است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اقدام به تقویت زیر ساخت‌های صنعت گردشگری کرده، اظهار کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود صنعت گردشگری توسط یک مرجع تصمیم گیری شود، تعدد تصمیم گیری در صنعت گردشگری مانعی برای رونق این صنعت شده است.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تلاش شد فصلی به نام گردشگری در نظر گرفته شود، یادآور شد: بی تردید اختصاص حدود ۱۵ ماده در برنامه هفتم توسعه حرکت صنعت گردشگری را به سمت آینده خواهد برد، در بودجه بندی سالانه هم متاسفانه با مشکلاتی روبرو هستیم؛ در دولت آقای رئیسی اهتمام ویژه‌ای برای رونق گردشگری صورت پذیرفت و روز به روز شاهد تقویت این صنعت هستیم باید توسعه صنایع دیگری همچون صنعت هوایی، ریلی، جاده‌ای و …  در دستور کار قرار بگیرد، ورود هر گردشگر در کشور به مشابه سفیری است که می‌تواند زمینه حضور سایر گردشکران را در کشور فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند طبیعت بی بدیلی به ایران اعطا کرده که متاسفانه مورد غفلت مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است، اظهار کرد: دریا به قدری اقتصاد فعالی دارد که می‌تواند حلال  بسیاری از مشکلات باشد، بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا بی تردید بخشی از آن در گردشگری دریا محقق خواهد شد.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری دریا نقش اساسی در توسعه شهرهای ساحلی دارد خاطر نشان کرد: گردشگری دریا در کشور ما قابلیت و رونق توسعه یافتگی را دارد، با تمام این تفاسیر باید در نظر بگیریم که گردشگری فقط مختص به قوه مجریه نیست بلکه مسئله فراقوه ای است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.