اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح کرد.

اتخاذ تمهیدات به منظور توزیع زمانی سفر در نوروز ۱۴۰۳

اتخاذ تمهیدات به منظور توزیع زمانی سفر در نوروز ۱۴۰۳

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌بینی می‌شود سفر هموطنان قبل از تعطیلات سال جدید و بعد از ایام ماه مبارک رمضان سبب ایجاد توزیع زمانی گسترده سفر در نوروز ۱۴۰۳ شود که این موضوع نیازمند اتخاذ تمهیدات جداگانه در زمینه‌های مختلف و نیز تعریف الگوی اسکان منطبق با ایام پیش رو است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با محوریت نوروز ۱۴۰۳ و با مشارکت نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: بررسی تقویم و مناسبت‌های قبل و بعد از نوروز ۱۴۰۳ و مقارن شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که با توزیع زمانی بیشتری نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

معاون گردشگری کشور افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به توزیع زمانی و تعداد کم ایام تعطیل از ابتدای امسال، تقاضای سفر خصوصاً با خودروی شخصی تقاضای انباشت‌شده‌ای است که باید مدیریت شود.

شالبافیان با اشاره به اینکه باید در انتظار تعطیلات پیش از موعد ویژه سال ۱۴۰۳ باشیم، اظهار کرد: نگاه به تعطیلات دو ماه بهمن و اسفند ماه و نیز ایام ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که ما باید به استقبال سفرهای هموطنان درماه‌های پایانی سال برویم، هم به دلیل انباشت سفرهای مذکور و همچنین نوع توزیع ایام تعطیل در نوروز ۱۴۰۳.

او ادامه داد: با توجه به اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از ابتدای بهمن تا پایان فروردین ماه با استقبال سفرهای مردمی روبه‌رو خواهیم بود، لذا این موضوع الگوی متفاوتی از توزیع سفرها را در ستاد سفر بعد از ایام کرونا نشان می‌دهد و نیازمند تمهیدات متفاوتی است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: همکاران استانی و ستادهای اجرایی سفر باید مسئولین استانی را نسبت به الگوی متفاوت سفر در سال جدید آگاه کنند و تمامی امکانات موجود، تمهید وتجهیز شود، خصوصا از منظر اسکان و اسکان‌های اضطراری که نباید تنها منوط به تعطیلات نوروزی باشد بلکه باید گستره وسیع‌تری لحاظ شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به تمامی اعضا و مدیران استانی تاکید کرد: مبادا با استقبال سفرهای گسترده روبه‌رو شویم اما پیش‌بینی مطلوبی در این زمینه نداشته باشیم، لذا این موضوع باید مورد اولویت مدیریت ستادهای استانی قرار گیرد.

شالبافیان با ارائه نکات مذکور نسبت به آغاز زمان ستاد مرکزی هماهنگی سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ زودتر از موعد خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به نوع تعطیلات و بازه زمانی آن بر خلاف سال‌های گذشته که ۲۵ اسفند ماه زمان آغاز به کار ستاد سفر بود این تاریخ با کسب مشورت از دستگاه‌ها، به زمان زودتری موکول شود.

او در ادامه ضمن قدردانی از زحمات همکاران ستادهای خدمات اجرایی در استان‌ها گفت: از ظرفیت اعضای کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ستادهای استانی نیز استفاده شود به گونه‌ای که در جلسات ستادهای خدمات سفر استانی حضور داشته باشند.

 معاون گردشگری کشور همچنین با بررسی نتایج و پیشرفت طرح دو روزه شدن تعطیلات و تاثیر مستقیم آن در توزیع سفرهای کوتاه‌مدت و فعال شدن تاسیسات گردشگری در طول سال به عنوان یکی از ایده‌های مطرح شده در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یاد کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین از اعضای حاضر خواست به منظور پیشبرد خدمت‌رسانی شایسته به هموطنان، کلیه نیازهای تخصصی حوزه خود را احصا و با گزارش به موقع از بروز بحران‌های احتمالی در میزبانی از مسافران جلوگیری کنند.

  شالبافیان همچنین نسبت به دائمی شدن فعالیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در طول سال نیز تاکید کرد و نسبت به همکاری و تعامل مستمر سایر اعضا در این زمینه یادآور شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.