اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی:

روند صعودی مثلث طلایی گردشگری باید همیشگی باشد.

روند صعودی مثلث طلایی گردشگری باید همیشگی باشد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جایگاه گردشگری سه استان یزد، فارس و اصفهان باید همیشه روند صعودی داشته باشد تا با مشاهده تاثیر آن در کل گردشگری کشور برآیندی مطلوب ارزیابی شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی صبح امروز، دوشنبه در نشست با استانداران استان‌های طلایی یزد و فارس که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری که با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، گفت: اولین نشست دبیرخانه مثلث طلایی در سال ۱۳۹۳ در شهر سنندج تشکیل شد و اولین نشست رسمی آن در شهر شیراز و سپس اصفهان و یزد که این پیشنیه در کنار مطالعات بین‌المللی از جمله موسسه‌ای در کشور سوییس قرار دارد که سه استان ایران را که اکنون از آن به عنوان مثلث طلایی نام برده می‌شود، معرفی کرده است. بعد از آن آلمانی‌ها اولین بار تورهای مثلث طلایی و سپس شرکتی در مجارستان سابقه استفاده از این ظرفیت را مطرح کردند.

او افزود: با مطالعه سایر مسیرهای مشترک و مثلث‌های طلایی مشابه به این ساختار می‌رسیم که یک شهر به عنوان مبداء برای ورود با هواپیما و شهری برای خروج با خطوط هوایی در نظر گرفته می‌شود و سایر شهرهای مسیر با قطار به یکدیگر وصل می‌شوند. ما نیز می‌توانیم از این رویکرد برای به جریان انداختن و تقویت حمل و نقل در مثلث طلایی کشورمان استفاده کنیم.

فاطمی همچنین به هماهنگی بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی سه استان به منظور چارتر کردن پروازهای مشترک، انتخاب مبدا و مقصد از مثلث طلایی، بهره‌مندی از ۳۵ اثر ثبت جهانی در سه استان با رویکرد تولید محتوا و تعریف مسیرهای گردشگری و نیز استفاده از فرصت دارا بودن بازارهای هدف مشترک برای حفظ جایگاه صعودی گردشگری مثلث طلایی اشاره کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.