اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری مطرح کرد.

توسعه متوازن گردشگری استان‌های مثلث طلایی با تامین زیرساخت‌ها

توسعه متوازن گردشگری استان‌های مثلث طلایی با تامین زیرساخت‌ها

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای توسعه متوازن گردشگری در استان‌های یزد، فارس و اصفهان به عنوان استان‌های مثلث طلایی گردشگری کشور، نیاز است توسعه متوازن در ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری داشته باشیم.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد تجری صبح امروز، دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در نشست با استانداران استان‌های طلایی یزد و فارس که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، با ارائه گزارش پروژه‌های در دست احداث گردشگری استان‌های مذکور گفت: استان فارس با تعداد ۱۸۷ پروژه در دست احداث و  حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۴۴۷ میلیارد تومان، جایگاه ششم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در کشور داراست.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری با تاکید بر نیاز به توازن پروژه‌ها در سطح استان افزود: اولویت فضاهای مورد نیاز در استان با توجه به نیازسنجی انجام پذیرفته فضاهای اقامتی و تفریحی در مرکز و غرب استان است و در حال حاضر ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در سطح استان وجود دارد.

او در ادامه تعداد پروژه‌های در دست احداث گردشگری در استان یزد را ۳۰۴ پروژه عنوان کرد که با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

تجری جایگاه استان یزد از لحاظ تعداد پروژه‌ها را رتبه نخست و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در کشور رتبه پنجم اعلام کرد.

او پراکندگی پروژه‌های گردشگری در استان‌های یزد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۵۷ مورد با ۱۱ بسته سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری استفاده از مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای هر یک از استان‌های مثلث طلایی را به عنوان استان‌های پیشگام عنوان کرد و گفت: تلاش برای توسعه متوازن ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری با پیشبرد پروژه‌های سرمایه گذاری می‌تواند بستری مشترک برای تبادل گردشگری میان استان‌های مثلث طلایی و در نهایی توسعه متوازن گردشگری شود.

او در پایان گفته‌های خود از نیاز به حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران، تعیین معافیت‌های مالیاتی ویژه پروژه‌های تغییر کاربری یافته با رویکرد گردشگری و تلاش برای پیشبرد پروژه‌های سرمایه گذاری در هر سه استان مثلث طلایی تاکید کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.