اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عنوان کرد.

ایجاد کمیته نمازخانه و بهداشت در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان

ایجاد کمیته نمازخانه و بهداشت در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ایجاد کمیته نمازخانه و بهداشت سفر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع د ستی استان اصفهان، عصر روز گذشته ۱۱ آذرماه، نشست برخط حمیدرضا محققیان سرپرست و جمعی از مدیران اداره‌کل با مدیران ادارات میراث‌فرهنگی ۲۸ شهرستان استان در محل تالار جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: نظارت بر واحدهای اقامتی گردشگری به‌ویژه بین‌راهی در آستانه فصل چهارم سال ۱۴۰۲ در سراسر استان تشدید می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در پهنه استان اصفهان با بیش از ۱۰۷ هزار کیلومترمربع وسعت، ارائه خدمات بهینه به‌ویژه خدمات بهداشتی است، لذا با هماهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، پانزدهمین کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان با عنوان کمیته نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی از ابتدای آذرماه فعالیت خود را در پهنه استان آغاز کرده است.

محققیان افزود: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت در خصوص ارائه خدمات بهینه بهداشتی به گردشگران، تمامی مدیران اداره‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان به‌عنوان دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های خود، موظف‌اند با هماهنگی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان خود نسبت به بازبینی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مسیرهای گردشگری اهتمام کرده و از یک‌سو با هماهنگی تمامی نهادهای ذی‌ربط، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی موجود مورد بازبینی کامل قرارگرفته و تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ تمامی آن‌ها بهینه‌سازی شده و همچنین نسبت به نصب علائم راهنمایی در ورودی این مراکز خدمات‌رسانی اقدام شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی معاونت گردشگری اداره‌کل، گروه‌های بازرسی از طریق اداره‌کل و همچنین شهرستان‌ها کار نظارت بر مجموعه‌های در حال بهره‌برداری در سراسر استان انجام می‌شود و از طریق معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل کار ایجاد نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جدید متناسب با نیازهای مسیرهای مختلف گردشگری استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امتیازهای مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های استان اصفهان، فعالیت در حوزه ایجاد و بهینه‌سازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیرهای گردشگری شهرستان‌های متبوع خود در پهنه استان به شمار می‌رود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.