اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون گردشگری اعلام کرد.

ارائه گزارش اجرای دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به وزیر میراث‌فرهنگی

 

ارائه گزارش اجرای دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به وزیر میراث‌فرهنگی

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین وبینار دستورالعمل اجرایی نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا به‌منظور ارائه گزارش استان‌ها درباره اقدامات انجام‌گرفته طی دو هفته گذشته با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران کل ۱۵ استان کشور ظهر یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان ضمن ابراز رضایت از عملکرد استان‌ها در دو هفته گذشته بیان کرد: «هدف این دستورالعمل تقویت حضور گردشگران در کشور و تامین منافع فعالان حوزه است و تحقق این هدف مشارکت جمعی را می‌طلبد. در این مدت بخش خصوصی استان‌ها منسجم و همراه عمل کرده است.»

او با تاکید بر اهمیت استمرار همگرایی و مشارکت استان‌ها با یکدیگر افزود: «گزارش کاملی از تک‌تک اقدامات انجام‌شده توسط استان‌ها تقدیم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شده است.»

شالبافیان بر اهمیت تقویت زیرساخت آنلاین دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها تاکید کرد و گفت: «فعالیت در بازار فعلی به راه‌اندازی و سایتی فعال نیاز دارد. تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها باید در این زمینه خود را تقویت و مجهز کنند.»

معاون گردشگری کشور همچنین به مکاتبه و تعامل با وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: «برای سهولت امور و انتقال موارد به‌طور مرتب با وزارت امور خارجه در ارتباط هستیم.»

او درخصوص ورود گردشگران انفرادی نیز توضیح داد: «در خصوص هتل‌ها خرید قطعی ذکر نشده بلکه به رزرو هتل اشاره شده است. در شرایط خاص کنسولگری می‌تواند ویزای انفرادی برای شخص صادر کند. از ورود انفرادی گردشگر جلوگیری نمی‌شود و امکان همراهی کنسولگری‌ها وجود دارد.»

نقش مهم بخش خصوصی در مدیریت بازار عراق از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان در این جلسه بود و گفت: «ازدیاد مسافر از عراق نیاز به مشارکت فعال بخش خصوصی دارد و در این زمینه ما به‌عنوان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی حضور داریم.»

او با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با طرف عراقی و سفیر ایران در عراق، افزود: «ساز و کارها و مکاتبات بین دستگاهی زمان‌بر است و موجب از دست دادن فرصت و زمان می‌شود. حضور مدیران کل استانی در کنار بخش خصوصی استان موجب پیشبرد و ساماندهی امور می‌شود.»

در این جلسه ضمن ارائه گزارش از سوی مدیران کل استانی و بخش خصوصی، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران و وفا نماینده جامعه هتلداران استان تهران به بیان نظرات خود پرداختند و مدیران استانی گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

به‌منظور اجرایی شدن دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا، سه کمیته تخصصی در معاونت گردشگری تشکیل شده و به صورت روزانه با ارتباط فعال میان بخش‌خصوصی و دولتی در ۳۱ استان، امکان حضور گردشگران ورودی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.