اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در میز گردشگری کودک و نوجوان مطرح شد.

برگزاری پنل تخصصی و تورآشناسازی ویژه گردشگری کودک

برگزاری پنل تخصصی و تورآشناسازی ویژه گردشگری کودک

میز گردشگری کودک و نوجوان به عنوان بخش تخصصی زیر مجموعه دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف آشنایی فعالین گردشگری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری کودک، برگزاری تورهای آشناسازی یا فم تور را با حضور دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به این حوزه در دستور کار قرار داده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پیرو برگزاری نشست تخصصی میز گردشگری کودک و نوجوان به مدیریت سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و با حضور جمعی از فعالین این حوزه از بخش خصوصی و دولتی در محل معاونت گردشگری، تصمیم بر آن شد تا در گام نخست با برگزاری پنل‌ تخصصی ابعاد مختلف گردشگری کودک تبیین و آگاهی فعالین این حوزه افزایش یابد و سپس افراد حاضر در این نشست‌ در تورهای آشناسازی یا فم‌تورها با هدف آشنا شدن از محورها و جاذبه‌های گردشگری کودک موجود به ویژه در شهر تهران حضور یابند.

ضمن اینکه محورهای پنل‌های تخصصی پیرامون تشریح حوزه گردشگری کودک، چگونگی فعالیت در این حوزه، ترویج این نوع گردشگری، نحوه طراحی تورها و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی و غیره پیش خواهد رفت. پیشنهاد شد که مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد پیرو تفاهم‌نامه پیشین منعقده با معاونت گردشگری به عنوان مجری و میزبان برنامه‌های مربوط به پنل‌های تخصصی و برنامه­ریزی تور آشناسازی انتخاب شود.

همچنین با توجه به انجام مطالعات اخیر توسط دبیران میز گردشگری کودک با ستاد گردشگری شهرداری تهران مبنی بر تهیه طرح تهرانگرد با ماهیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران ویژه کودکان، یکی از محورهای اصلی پنل‌های تخصصی در گام نخست این طرح بوده تا براساس آن طراحی محور گردشگری کودک برای اجرای تور آشناسازی در پایتخت مدنظر قرار گیرد.

 طبق مصوبات نشست اخیر میز گردشگری کودک تصمیم بر آن شد تا شرکت‌کنندگان در پنل‌های تخصصی مذکور به منظور حضور در تورهای آشناسازی نیز دعوت شوند تا ضمن افزایش آگاهی آن ها با مباحث تخصصی حوزه گردشگری کودک، با مشاهده جاذبه‌ها و ظرفیت‌های حوزه گردشگری کودک، زمینه برای ترسیم نقشه عملیاتی بهره‌مندی از بسترهای مساعد موجود و توسعه و ترویج گردشگری کودک به نحو احسن فراهم گردد.

موضوعاتی از جمله احیای دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری کودک نیز یکی دیگر از موضوعات مورد توافق اعضای میز گردشگری کودک بود که در کنار لزوم توسعه تاسیسات گردشگری دوستدار کودک و نیز ترویج شهرهای گردشگری دوستدار کودک، مقرر شد در دستور کار آتی برنامه های میز قرار گیرد.

همچنین مقرر شد با استفاده از سامانه های موجود معاونت گردشگری و نیز سامانه های گردشگری شهرداری تهران و مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران، بستری برای معرفی ظرفیت های گردشگری کودک و نوجوان فراهم شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.