اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

برگزاری تور معرفی نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد اصفهان

برگزاری تور معرفی نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان از برگزاری تور معرفی نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد اصفهان با عنوان گردشگری حکمت و فلسفه در تخت فولاد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ابراهیم عمرانی با اعلام این مطلب گفت: دهمین گنجواره بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده‌ شدۀ تخت فولاد اصفهان که با عنوان گنجواره‌، نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد شناخته می‌شود، هم‌زمان با روز نکوداشت اصفهان و با محوریت حکمت و فلسفه برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: یکی از رویدادهای گردشگری که از اسفندماه ۱۴۰۱ در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد آغاز شد، «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» بود که به‌صورت رویدادهای گردشگری و باهدف شناساندن ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تخت فولاد در موضوع‌های مختلف برگزار شده است.

او افزود: بر این اساس و تاکنون ۹ رویداد تخصصی و موضوع‌محور با نام‌ گنجواره و باهدف به تصویر کشیدن ظرفیت‌های پنهان این گورستان تاریخی برگزار شده است. گنجواره اول، «آب و آیین» نام داشت که با رویکرد آشنایی با سازه‌ها و عناصر مرتبط با آب برگزار شد. در ادامه نیز گنجوارۀ «طاق بهشت» با موضوع گنبدهای تخت فولاد، گنجواره «زنان مشهور در تخت فولاد»، گنجواره «نقش جان» با موضوع آشنایی با مؤثرین و شهدای انقلاب اسلامی آرمیده در تخت فولاد، گنجواره «مشاهیر دوستدار اصفهان»، «شهدای پنج رمضان»، «جانم سلام»، «تخت فولاد در آینه محرم» برگزار شدند و نهمین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد نیز به موضوع «هنر خوشنویسی» اختصاص داشت.

عمرانی تصریح کرد: در ادامۀ برگزاری رویداد «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» و در دهمین گنجواره، حکمت و فلسفه، محور بازدید قرار گرفته و این رویداد با نام «گردشگری حکمت و فلسفه» برگزار خواهد شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.