اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در مراسم امضای توافق‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت همکاری وزارت متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: همکاری با این معاونت و شرکت‌های دانش‌بنیان، هوای تازه‌ای را به کالبد ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌دمد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در مراسم امضای توافق‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در محل این معاونت برگزار شد، با تشریح برخی از مفاد آن اظهار کرد: این توافق‌نامه نقطه عطفی در حوزه همکاری‌ها بین دو دستگاه به حساب می‌آید. آنچه که اهمیت دارد فکر، ایده و اندیشه‌ای است که قرار است در این همکاری‌ها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه ماموریت‌های این وزارتخانه منتقل شود.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد

او ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاید از نظر امکانات و اعتبارات وضعیت خوبی نداشته باشد، اما هیچ‌گاه کارها را معطل امکانات موجود نمی‌کنیم. چرا که به قول مرحوم شهید حسن تهرانی‌مقدم فقط آدم‌های ضعیف هستند که به اندازه امکانات‌شان کار می‌کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: آنچه که در حوزه این معاونت از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت دارد، نگاه تخصصی به موضوعات است. وقتی شما با نگاه علمی و تخصصی جلو می‌آیید، حتما همه از این نگاه جدید علمی استقبال می‌کنند.

مهندس ضرغامی یادآور شد: یکی از حوزه‌های ما حوزه صنایع‌دستی است. ما در حوزه صنایع‌دستی در بازاریابی و در بسته‌بندی ضعف داریم. در حوزه صادرات صنایع‌دستی نیز با مشکل روبه‌رو هستیم در حالی که اگر صادرات شکل بگیرد، حجم زیادی از اقتصاد کشور را می‌تواند رشد بدهد. از این رو برای رونق هرچه بهتر این حوزه نیازمند استفاده از توان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. اعتقاد دارم یک هوای تازه از طریق این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی به جریان خواهد افتاد.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد

وزارت میراث‌فرهنگی و معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری دو دستگاه مهم هستند

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این نشست گفت: مهندس ضرغامی مدیری توانمند و انسان خوبی است که از تجارب بالایی برخوردارند. ما با ایشان جدای از این تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها، توافق داریم.

او افزود: قبل از این که وارد دولت شوم همیشه دوست داشتم یا معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شوم یا در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسئولیت داشته باشم چرا که اعتقاد دارم این دو حوزه بسیار با اهمیت و دارای ظرفیت‌های بزرگی هستند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: حوزه علمی و فناوری و حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی دارای اشتراکات زیادی هستند. به‌عنوان مثال دو عنصر مهم در دنیا وجود دارد به نام علم و هنر که سرآمد تمام موضوعات جهان هستند و مانند دو چشمه و دو وجود فطری هستند.

او گفت: یکی دیگر از تشابه‌های این دو حوزه این است که سرمایه‌های فراوانی وجود دارد که استفاده از این دو سرمایه مشترک می‌تواند به رونق کشور کمک کند. این در حالی است که هر دو حوزه نخبگانی است و دو حوزه شیک به حساب می‌آیند. این تشابه‌ ما را به هم نزدیک می‌کند. آنجایی که علم با هنر و صنعت ترکیب می‌شود، شرکت خلاق را به وجود می‌آورد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اضافه کرد: ما با مهندس ضرغامی هماهنگی خوبی داریم از تفاهم‌نامه عبور کردیم و باهم توافق داریم. امید این را دارم تا کمتر از یک سال آینده مفاد این توافق‌نامه اجرایی شود.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: ما آماده‌ایم تا در اماکن فرهنگی تاریخی و موزه‌ها با حفظ اصول و معماری موزه و رعایت تمام شرایط، آنجا را تبدیل به محلی برای استقرار گروه‌های دانش‌بنیان کنیم تا محلی برای مراجعه دانش‌دوستان شود و به تقویت حوزه علمی و فناوری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد

حضور پررنگ‌تر صنایع‌دستی در گام دوم انقلاب

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به سازگاری صنایع‌دستی با محیط‌زیست، گفت: این سازگاری باعث شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان از حوزه صنایع‌دستی استقبال کنند.

او اضافه کرد: ما با هم از همکاری صحبت می‌کنیم اما امید داریم این همکاری به هم‌جوشی تبدیل شود تا در گام دوم انقلاب شاهد حضور پررنگ‌تر صنایع‌دستی در اقتصاد کشور باشیم‌.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هوای تازه‌ای را به حوزه فعالیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی می‌دمد

معرفی ظرفیت‌های گردشگری با کمک پلتفرم‌ها

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این مراسم گفت: مصادیق متعدد اجرایی در این توافق‌نامه آمده است که با معرفی ظرفیت‌های گردشگری توسعه کشور را رقم بزنیم.

او افزود: خوشبختانه برخی از پلتفرم‌ها تا کنون به خوبی فعالیت خود را انجام داده و توانسته است به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کمک کند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.