اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در نشست هم‌اندیشی با مدیران معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما مطرح شد.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما برای برنامه‌سازی‌/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای آغاز فاز عملیاتی

استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما برای برنامه‌سازی‌/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای آغاز فاز عملیاتی

در نشست هم‌اندیشی با مدیران معاونت برون‌مرزی سازمان صداو سیما بر اهداف و ماموریت‌های مشترک دو دستگاه در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران همچنین ضرورت تشکیل کمیته مشترک در راستای افزایش تعامل و هم‌افزایی، مطالعه ظرفیت‌ها وآسیب‌شناسی، توجه به اهداف و نیازسنجی طرفین تاکید شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست هم‌اندیشی با مدیران معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

سید امین صانعی مهری معاون روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزاری این نشست را در راستای ارتقای همکاری با شبکه‌های برون‌مرزی برای معرفی ظرفیت‌های سه حوزه ماموریتی وزارتخانه مفید دانست.

او با اشاره به اقدامات وزارتخانه از ساختارمند کردن صدور مجوز برای فعالیت تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئسرهای گردشگری، فعالیت و معرفی جاذبه‌های ایران در ۱۰۰ شبکه مجازی، معرفی اماکن ایران‌ در سایت ویزیت ایران به پنج زبان رایج دنیا، معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با عنوان ایران‌بین در بیلیوردهای سطح شهر تهران، ساخت برنامه و مسابقه ایران‌بین به‌منظور آشنایی با ظرفیت استان‌های مختلف، تولید کلیپ جاذبه‌های گردشگری ۳۱ استان و اهدا به نمایندگان حاضر در اجلاس عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان به‌عنوان برخی اقدامات وزارتخانه در حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما برای برنامه‌سازی‌/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای آغاز فاز عملیاتی

معاون روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود در معاونت برون‌مرزی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد هم‌افزایی در راستای تحقق اهداف دو دستگاه عملکرد موفقی در معرفی ایران صورت گیرد.

صانعی مهری با اشاره به تکالیف سازمان صداوسیما در حوزه تبلیغ و معرفی ایران، بیان‌ کرد: سیاست‌ وزارتخانه در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران مشخص است و برای حوزه عملیاتی و برنامه‌سازی نیاز به تعریف چندین پروژه مشترک داریم.

او به راه‌اندازی و فعالیت شبکه گردشگری میراث‌آریا در یک سال گذشته اشاره و بر نیاز به همکاری با شبکه‌های برون مرزی برای تولید برنامه در این شبکه تاکید کرد.

معاون روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن اماکن تاریخی به‌منظور لوکیشن برنامه‌های شب یلدا تشکیل کمیته‌ای برای ساخت برنامه‌های مشترک را ضروری دانست.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما برای برنامه‌سازی‌/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای آغاز فاز عملیاتی

در ادامه ویدا توحدی مدیر کل آموزش و ترویج صنایع‌دستی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی امری خانواده محور است که منجر به همراهی و هم‌گامی خانوادگی می‌شود، این محصولات را هویت‌محور عنوان کرد که می‌تواند منجر به ارتباطات بین‌المللی و ایجاد گفتمان جهانی شود.

شجاعی مشاور معاون گردشگری با اشاره به تجانس ماموریت‌های دو دستگاه، افزود: گردشگری به‌عنوان صنعتی پویا در دنیا موجب ایجاد آگاهی، شناخت و موجب انسجام‌بخشی و ابزار نوین رسانه‌ای محسوب می‌شود.

او به اهمیت نشان دادن واقعیت ایران امروز از طریق گردشگری اشاره و پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به‌منظور سیاست‌گذاری تولید محتوا را مطرح کرد.

ایمان دهاقین نماینده معاونت میراث‌فرهنگی در این جلسه با اشاره به اهمیت معرفی و آموزش میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس در راستای پیوست جوانان با ریشه‌های فرهنگی ایران، ادامه داد: ارتقای جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی و تغییر تصویر ذهنی جهانیان از طریق فرهنگ میسر می‌شود.

او به ظرفیت استفاده از میراث‌فرهنگی در ایجاد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی اشاره و تشکیل کمیته‌ای به‌منظور استمرار و افزایش همکاری‌ها همچنین هدف‌مندی و ماموریت‌گرایی را عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مفید دانست.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما برای برنامه‌سازی‌/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای آغاز فاز عملیاتی

اصلاح و جبران ضعف اطلاع‌رسانی/ هم‌افزایی دو دستگاه منجر به نتایج خوبی می‌شود

علی ارسلانی مدیر آموزش معاونت برون مرزی با اشاره به اهمیت جایگاه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایران در دنیا، دلیل تصویر منفی ایران در جوامع بین‌الملل را ضعف اطلاع‌رسانی عنوان‌ و بر اصلاح آن تاکید کرد.

او به تولید برنامه با زبان‌های مختلف در ۳۳ شبکه رادیویی و۱۳ کانال تلویزیونی برون مرزی و فعالیت پایگاه خبری به ۲۶ زبان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های دو دستگاه در صورتی که تعامل و هم‌افزایی ایجاد شود نتیجه خوبی حاصل می‌شود.

بررسی و بازنگری آرشیوها و پخش مجدد، استفاده از ظرفیت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برای تولید برنامه، تولید آثار فاخر برای معرفی جاذبه‌های کشور، استفاده از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی برای لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌ها دیگر نکات مطرح شده از سوی ارسلانی بود.

قرابت اهداف وزارت میراث‌فرهنگی و صداوسیما

در ادامه خندانی مدیرکل تولید شبکه سحر این نشست را با توجه به قرابت اهداف دو دستگاه ضروری دانست و افزود: با توجه به تشابه هدف دو دستگاه در معرفی هویت ایران‌ و نقاط مشترک متعدد همچنین رسانه‌ای بودن آقای ضرغامی پیوند خوبی می‌تواند ایجاد شود.

سیامک کاکایی مشاور ارشد مدیر شبکه سحر نیز این نشست را نقطه ثقل و مقدمه‌ای برای ورود به وجه عملیاتی و برگزاری جلسات کاربردی که منجر به برنامه‌سازی‌های مشترک شود، عنوان کرد.

حضور مهندس ضرغامی فرصتی برای راه‌اندازی نهضت رسانه‌ای و ارتقای جایگاه میراث در صداوسیما

رشیدی مسئول بازرگانی شبکه سحر با اشاره به نقش فعالیت شبکه‌های برون‌مرزی در ایجاد دیپلماسی عمومی و منطقه‌ای، استفاده از فرصت حضور مهندس ضرغامی برای راه‌اندازی نهضت رسانه‌ای میراث و ارتقای جایگاه گفتمان میراث‌فرهنگی در رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد.

ولی الله قرقانی مدیر رادیو ژاپنی و چینی با اشاره به تنوع فعالیت‌ها و ماموریت شبکه‌های رادیویی برون مرزی متناسب با کشورهای مختلف، ادامه داد: یکی از وظایف و ماموریت‌های اصلی شبکه‌های رادیویی به‌ویژه رادیوهای ژاپنی و چینی معرفی ایران در ابعاد مختلف از تاریخی تا ایران مدرن است. نگاه تفکیک شده‌ای نسبت به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود ندارد و با ادامه هم‌افزایی می‌توان به‌صورت تخصصی موضوعات را آسیب‌شناسی و پیگیری کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.