اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تقریبا نیمی از مقاصد جهانی ویزای عشایری دیجیتال ارائه می‌دهند.

تقریبا نیمی از مقاصد جهانی ویزای عشایری دیجیتال ارائه می‌دهند

تعداد مقاصدی که ویزای عشایری دیجیتال ارائه می‌دهند طی سال‌های اخیر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که در حال حاضر تقریبا نیمی از آن‌ها ویزاهای حداقل یک‌ساله را ارائه می‌دهند.

به‌گزارش میراث آریا، بر اساس تجزیه و تحلیل جدید سازمان جهانی گردشگری که ۵۴ مقاصد جهانی را پوشش می‌دهد، افزایش میزان اعطای ویزای عشایر دیجیتال (DNV) با افزایش تعداد عشایر دیجیتال همراه بوده است و در حال حاضر مقاصد در تمام مناطق مختلف دنیا برای برآورده کردن این روند جدید بازار گردشگری و سفر فعال شده‌اند.

خلاصه گزارش UNWTO برنامه‌های DNV را در هفت زمینه بررسی می‌کند: فرآیند درخواست، مدت زمان ویزا، مالیات، بیمه، محل اقامت، حداقل درآمد مورد نیاز و بررسی سوابق جنایی. این خلاصه به پیشینه و وضعیت فعلی روندهای عشایری دیجیتال می‌پردازد و تحلیلی ازDNV‌های موجود در سراسر جهان در پنج منطقه ارائه می‌دهد. یافته‌های کلیدی این گزارش عبارتند از:

  • ۴۷ درصد از مقاصد، ویزا با اعتبار تا یک سال ارائه می‌دهند.
  • ۳۹ درصد از مقاصد، عشایر دیجیتال را از پرداخت مالیات معاف می‌کنند.
  • ۱۷ درصد از مقاصد دارای شرط حداقل درآمد نیستند.
  • ۷۶ درصد از مقاصد دارای برنامه‌های آنلاین برای برنامه‌های DNV هستند.
  • ۸۰ درصد مقصدها درخواست‌ها را ظرف یک ماه پردازش می‌کنند.
  • تنها ۶ درصد از مقاصد هیچ هزینه‌ای برای درخواست ویزا ندارند.

DNV  به افراد این امکان را می‌دهد که در یک کشور خارجی زندگی و کار کنند و در عین حال شغل خودشان را هم داشته باشند یا کار فریلنسری را برای کارفرمایان یا مشتریان در خانه خود یا کشور دیگری انجام دهند. با استفاده از این ویزا، عشایر دیجیتال می‌توانند به فعالیت‌های حرفه‌ای خود ادامه دهند و در عین حال از فرصت تجربه سبک زندگی منحصر به فرد مقصد میزبان مطابق استفاده کنند. علاوه بر این، مقاصد هم از DNV برای جذب متخصصان خلاق و نوآور برای تقویت خود در سطح ملی استفاده می‌کنند.

طبق خلاصه گزارش UNWTO ، ملاحظات کلیدی زیر برای مقاصد به هنگام ارائه یا گسترش برنامه‌های DNV مورد تاکید قرار داشته است:

  • دیجیتالی شدن مقصد: به دلیل اهمیت ارتباط خوب و بهره‌وری، مقاصد میزبان تمایل به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتالی قوی دارند. اینترنت پرسرعت، فضاهای کار مشترک و محل اقامت راحت برای تسهیل شرایط بهینه کار از راه دور در دسترس هستند.
  • ایجاد تعادل بین کار و سبک زندگی: با ارائه چارچوب ویزای منعطف، مقاصد میزبان به عشایر دیجیتال قدرت می‌دهند تا ضمن تجربه کردن فرهنگ و سبک زندگی محلی، محیط‌های کاری متناسب با روحیه خودشان را ایجاد کنند.
  • ارزیابی تأثیر آینده: خلاصه گزارش بر اهمیت ایجاد یک روند برای ارزیابی تأثیر برنامه‌های DNV به عنوان یک مکانیسم جدید تأکید می‌کند.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.