اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

استاندار اصفهان عنوان کرد:

لزوم ایجاد صندوق حمایت از گردشگری اصفهان

لزوم ایجاد صندوق حمایت از گردشگری اصفهان

استاندار اصفهان در نشست کارگروه اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی استان بر لزوم ایجاد صندوق حمایت از گردشگری اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته ۱۳ آبان ماه، نشست کارگروه اعضای گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار و رئیس کارگروه، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دبیر کارگروه و همچنین جمعی از مدیران استانداری و اعضا کارگروه در تالار شهید سلیمانی استانداری اصفهان برگزار شد.

در این نشست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: بر اساس سند آمایش استان، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان، پیشران توسعه اقتصادی استان به شمار می‌روند.

او ادامه داد: با توجه به نیازهای استان، باید تلاش کرد تا سند جامع گردشگری استان با حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی شود.

مرتضوی افزود: در این طرح باید تلاش کنیم تا تحلیل درستی از وضعیت موجود استان در حوزه گردشگری ارائه شود، با این وصف اگر قرار است که ما تمام‌قد در حوزه اقتصاد گردشگری فعالیت کنیم، باید با همت تمام نهادهای استان صندوق حمایت از گردشگری استان تشکیل شود تا از این طریق از سرمایه گذاران و فعالان گردشگری استان حمایت شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بی‌تردید اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز شکل‌گیری تمدن اسلامی است، لذا باید تلاش کنیم در حوزه‌های گردشگری فرهنگ و تمدن والای اسلامی اطلاعات کامل و جامعی به گردشگران ارائه شود تا از این طریق بتوانیم با بهره‌گیری از هویت واقعی و اصیل خود به توسعه همه‌جانبه استان دست‌یابیم.

در این نشست مقرر شد تا اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان به دبیرخانه این کارگروه ارائه و نشست بعدی کارگروه در هفته اول آذرماه برای بررسی وضعیت گردشگری استان تشکیل شود.

همچنین در ابتدای این نشست حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گزارش مبسوطی از وضعیت گردشگری استان در حوزه واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری و همچنین گردشگری سلامت در پهنه استان ارائه کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.