اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

درآمد صنعت گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

درآمد صنعت گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید

رئیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری در بیست و سومین اجلاس جهانی WTTC اعلام کرد: درآمد این صنعت تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود بازار گردشگری در دهه آینده از مرز ۱۵ تریلیون دلار عبور کند.

به‌گزارش میراث آریا، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) پیش بینی کرده است که صنعت جهانی سفر و گردشگری که در بحبوحه همه گیری کرونا ضربه قابل توجهی را متحمل شده است، بهبود قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ به درآمد ۱۰ تریلیون دلاری برسد.

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیر عامل این شورا، این چشم‌انداز مثبت را در بیست و سومین اجلاس جهانی اعلام و ادعا کرد که انتظار می‌رود بازار جهانی گردشگری در دهه آینده از مرز ۱۵ تریلیون دلار فراتر رود.

سیمپسون پیشرفت صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۳ را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تقریبا به نقطه عطف ۱۰ تریلیون دلاری رسیده است. با وجود تلاش‌های مداوم در چین برای بازگشایی کامل فرآیندهای سفر و صدور ویزا، عملکرد این بخش فراتر از انتظارات بوده است.

او تاکید کرد که این صنعت در آستانه فراتر رفتن از معیار ۱۰ تریلیون دلاری است و پیش بینی می‌شود در دهه آینده به ارزش نزدیک به ۱۵ تریلیون دلار نزدیک شود.

رئیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری با تاکید بر انعطاف‌پذیری و بهبود سریع صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: مناطق مختلف از جمله اروپا، آفریقا و خاورمیانه با نرخ‌های رشد بالاتر از پیش‌بینی اولیه مواجه هستند. علاوه بر این، تعهد این صنعت به پایداری زیست‌محیطی و کاهش تاثیر بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با داده‌های سال ۲۰۱۹، نشان از آن دارد که گردشگری در این سال‌ها از نظر مصرف انرژی، کارآمدتر شده است.

بر اساس داده‌های WTTC ۲۰۱۹، سفر و گردشگری عامل ۸.۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان است. اما همان طور که این بخش به رشد خود ادامه می‌دهد، استفاده از در این بخش کارآمدتر می‌شود.

سیمپسون در ادامه گفت: با اینکه سفر و گردشگری به سرعت در حال رشد است، تأثیر آن بر محیط‌زیست به همان میزان رشد نمی‌کند.

آرنولد دونالد، رئیس شورای سفر و گردشگری نیز با تاکید بر اهمیت بخش گردشگری در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، نیز اظهار کرد: از هر پنج شغل جدیدی که امروز در سراسر جهان ایجاد می‌شود، یکی از بخش سفر و گردشگری است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.