اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در همایش مشترک تنوع فرهنگی و هنری ایران و چین

مجموعه جهانی شیخ صفی گنجینه ارزشمندی از دیرینگی روابط ایران و چین است.

مجموعه جهانی شیخ صفی گنجینه ارزشمندی از دیرینگی روابط ایران و چین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در سفر به شانگهای چین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اردبیل، مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را گنجینه ارزشمندی از دیرینگی روابط مستحکم فرهنگی دو ملت ایران و چین دانست.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب در همایش مشترک تنوع فرهنگی و هنری ایران و چین که در شانگهای برگزار شد، گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گنجینه ارزشمندی از دیرینگی روابط مستحکم فرهنگی بین دو ملت ایران و چین است و موزه چینی خانه این مجموعه یادآور این روابط دیرینه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ایران و اردبیل سرزمینی بی بدیل با ظرفیت فراوان در حوزه گردشگری است که روابط دیرینه‌ای با ملت چین داشته و نمود اعلای آن در دوره صفوی با احیای جاده ابریشم سرآغاز اتصال شرق و غرب در پهنه گیتی بوده است.

او تاکید کرد: همکاری در حوزه گردشگری از مهم‌ترین موضوعات همکاری فی‌مابین دو کشور ایران و چین است که در سفر رئیس جمهوری به چین مورد تاکید قرار گرفته است و ما نیز علاقه مند به افزایش روابط در این حوزه هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: غنای فرهنگی و تاریخی و طبیعت چهار فصل ایران به ویژه استان اردبیل باعث شده تا مقصدی جذاب و خاطره‌انگیز برای گردشگران باشد که با لغو روادید برای گردشگران چینی امروزه شاهد افزایش گردشگران چینی در استان اردبیل هستیم و خواهان افزایش این مراودات هستیم.

او همچنین اقدام دولت چین درمورد صدور مجوز سفر گروهی به این کشور را شایشته قدردانی دانست و گفت: این اقدامات باعث شده تا انگیزه جدیدی در مسیر تبادلات فرهنگی و ارتباطات مردمی بین دو ملت تزریق شود که بی شک ثمره آن افزایش تعاملات در حوزه‌های دیگر نیز خواهد بود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.