اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در آمریکا و آفریقا راه‌اندازی می‌شود.

دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در آمریکا و آفریقا راه‌اندازی می‌شود

تعهد سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به نزدیک‌تر شدن به اعضای خود و حضور در هر منطقه از طریق برنامه‌های تایید شده، منجر به اضافه شدن دو دفتر منطقه‌ای جدید برای این سازمان شد.

به‌گزارش میراث آریا، در بیست و پنجمین مجمع عمومی UNWTO (۱۶-۲۰ اکتبر ۲۰۲۳، سمرقند، ازبکستان)، دبیرکل این سازمان، زوراب پولولیکاشویلی، چشم‌انداز رهبری خود را برای سازمان، از جمله هدف افزودن به شبکه رو به رشد دفاتر منطقه‌ای و موضوعی، خبر از اضافه شدن دو دفتر منطقه‌ای در امریکا و افریقا داد.

در این مجمع، پولولیکاشویلی با وزیر گردشگری برزیل، سلسو سابینو، توافقنامه‌ای را برای افتتاح دفتر منطقه‌ای قاره آمریکا در ریودوژانیرو امضا کرد. در کنار این UNWTO  به همکاری نزدیک با پادشاهی مراکش برای ایجاد یک دفتر منطقه‌ای برای آفریقا در مراکش ادامه می‌دهد.

با انعکاس اهداف روشن چشم‌انداز رهبری برای UNWTO و بخش گردشگری جهانی، دفاتر منطقه‌ای بر یک یا چند اولویت سازمان تمرکز خواهند کرد. دفتر منطقه‌ای مدنظر برای آفریقا بر اولویت‌های نوآوری و سرمایه‌گذاری در گردشگری تمرکز خواهد کرد در حالی که دفتر منطقه‌ای قاره آمریکا نیز بر سرمایه‌گذاری متمرکز خواهد بود. این دفاتر جدید به دفتر منطقه‌ای خاورمیانه که در ماه می‌۲۰۲۱ در ریاض، عربستان سعودی افتتاح شد، که اکنون مرکز آموزش گردشگری و مهمان‌نوازی برای توسعه روستایی است، و دفتر منطقه‌ای UNWTO برای آسیا و اقیانوسیه در نارا، ژاپن خواهند پیوست.

چشم‌انداز رهبری دبیر کل پولولیکاشویلی برای گسترش و تقویت حضور UNWTO در میدان نیز شامل تعهد به دفاتر موضوعی جدید و متنوع‌تر است. در یکصد و نوزدهمین اجلاس شورای اجرایی UNWTO که در سمرقند برگزار شد، دولت ازبکستان پیشنهاد خود را مبنی بر ایجاد دفتر موضوعی گردشگری در جاده ابریشم در شهر سمرقند ارائه کرد.

علاوه بر این، پس از ۵۰ سال تلاش UNWTO برای گسترش برنامه‌هایش در سراسر دنیا، دبیرکل از فرصت مجمع عمومی استفاده کرد و گزارش داد که دولت اسپانیا اکنون قرار است کار بر روی یک مقر جدید در مادرید را آغاز کند. انتظار می‌رود کارها در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به پایان برسد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.