اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

ایران و عربستان آماده از سرگیری روابط در حوزه گردشگری هستند/ برنامه‌ریزی برای سفر زمینی گردشگران عربستانی

ایران و عربستان آماده از سرگیری روابط در حوزه گردشگری هستند/ برنامه‌ریزی برای سفر زمینی گردشگران عربستانی

سخنگوی دولت با اشاره به تقویت همکاری‌های دیپلماتیک بین ایران و عربستان از توسعه مناسبات گردشگری بین دو کشور خبر داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به تقدیم استوارنامه سفیر عربستان به رئیس جمهوری در چند روز گذشته، یادآور شد: همکاری‌های ایران و عربستان در حوزه گردشگری توسعه خواهد یافت.

سخنگوی دولت افزود: آقای مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هفته گذشته به‌منظور شرکت در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان شرکت کرده بود و گزارشی را از این نشست به هیئت دولت ارائه کرد. بر اساس گزارش مهندس ضرغامی، یکی از حوزه‌ها، توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه از جمله عربستان است.

بهادری جهرمی ادامه داد: هر دو طرف آمادگی لازم را برای توسعه گردشگری دارند و ایران و عربستان آماده از سرگیری روابط در حوزه گردشگری هستند.

او افزود: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی را درباره آغاز مجدد سفرهای حج عمره ارائه داد و امسال اعزام‌های متقابل خواهیم داشت و با توجه به ارائه گزارش آقای ضرغامی و نیز اعلام آمادگی کشور عربستان، هماهنگی‌های لازم برای توسعه گردشگری بین دو کشور انجام شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به تقویت راهکارهای توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در کنار مسیر هوایی احتمالا این امکان فراهم شود تا از مسیر زمینی نیز گردشگران عربستان وارد ایران شوند تا از این طریق نیز توسعه گردشگری را در دستور کار دهیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.