اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

محیط‌زیست و فرهنگ‌ بومی شاخصه اصلی انتخاب دهکده‌های جهانی/ ‌گردشگری اولویت حکمرانان محلی/ معرفی کندوان از میان ۵۰۰ روستای هدف گردشگری

محیط‌زیست و فرهنگ‌ بومی شاخصه اصلی انتخاب دهکده‌های جهانی/ ‌گردشگری اولویت حکمرانان محلی/ معرفی کندوان از میان ۵۰۰ روستای هدف گردشگری 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی یکپارچگی با محیط، حفظ محیط‌زیست و فرهنگ‌ بومی را جز شاخصه اصلی انتخاب دهکده‌های جهانی و گردشگری را اولویت حکمرانان محلی عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، ثبت کندوان به‌عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری را برای ایران نوید بخش دانست و درباره روند تدوین این پرونده گفت: روستاهای جهانی و دهکده‌های گردشگری دارای زیرساخت‌های توسعه پایدار هستند و با ‌پیرامون خود منطبق هستند.

او با بیان اینکه مردم این روستاها آموزش‌ مناسب را برای حفظ محیط‌زیست، فرهنگ‌های بومی و داشته‌های فرهنگی همچنین تولید محتوا دیده‌اند، ادامه داد: جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری این مناطق دارند و با حفاظت از منابع و جاذبه‌های روستا با محیط یکپارچه‌اند.

فاطمی گردشگری را اولویت حکمرانان محلی این روستاها عنوان کرد و افزود: زنجیره حفظ گردشگری در این مناطق کامل شده و ارتباطات بین‌المللی به واسطه حضور گردشگران برقرار شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه تکمیل پرونده کندوان یک سال طول کشید، ادامه داد: پس از شناسایی پانصد روستای هدف گردشگری به سی و سپس هشت روستا رسیدیم که پرونده آنها با جزئیات تکمیل شد. نواقص بسیاری وجود داشت و سعی کردیم برخی نواقص را در طول تکمیل برطرف کنیم.

او با اشاره به اینکه رایزنی‌های گسترده‌ای شکل گرفت تا این اتفاق مبارک رقم بخورد، افزود: کندوان اولین روستای ایرانی است که در فهرست دهکده‌های جهانی قرار گرفت و امروز جهان به اعتبار این روستا ایستاد و هم‌زمان در ۱۲۰ کشور جهان معرفی شد.

فاطمی به اهمیت همکاری مدیران محلی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و میراث‌فرهنگی برای معرفی هرچه بهتر کندوان به‌عنوان روستای نمونه به دنیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک جامعه محلی که نقش اصلی را در توسعه گردشگری دارد این مهم اتفاق بیفتد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.