اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در دیدار با رئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان:

زبان مشترک مزیت گردشگری بین ایران و تاجیکستان است/ روادید بین ایران و تاجیکستان لغو شود.

زبان مشترک مزیت گردشگری بین ایران و تاجیکستان است/ روادید بین ایران و تاجیکستان لغو شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان با تاکید بر اهمیت رونق و توسعه گردشگری بین دو کشور گفت: زبان مشترک بین ایران و تاجیکستان مزیت گردشگری دو کشور به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به ازبکستان سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ با کمال‌الدین مومن‌زاد رئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار به اشاره به ملاقات خود با مقامات تاجیکستان در گذشته، افزود: به مقامات تاجیکستان پیشتر پیشنهاد داده بودم که گردشگری ارزان قیمت را بین ایران و تاجیکستان برقرار کنیم. این پیشنهاد مورد استقبال مسئولان عالی رتبه تاجیکستان قرار گرفته بود و در دیدار با آقای رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز مقامات تاجیکستانی این موضوع را مطرح کرده بودند. اعتقاد دارم راه مردم ایران و تاجیکستان باید راهی روان و ارزان قیمت باشد.

او افزود: اعتقاد من این است که سطح گردشگری بین دو کشور باید بیش از آنچه الان است باشد تا با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی بین ایران و تاجیکستان شاهد سفر مردم دو کشور باشیم.

مهندس ضرغامی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید انجام داد لغو روادید است. درباره موضوع لغو روادید در ایران کارهای خوبی را انجام داده ایم. قطعا یکی از راه های توسعه گردشگری لغو روادید است و امیدواریم به زودی لغو روادید با تاجیکستان انجام شود. تاجیکستان نیز این لغو روادید را متقابلا انجام دهد. لغو روادید بین ما و شما یک کار بزرگ است و سعی می کنیم در ملاقات بعدی با شما این کار را قطعی کرده باشیم.

برای لغو روادید با ایران آمادگی داریم

کمال الدین مومن‌زاد رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان نیز در این نشست گفت: ما با مردم ایران هم زبان و هم فرهنگ هستیم و این یک مزیت مهم به حساب می آید ضمن این که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و این برای ما مهم است.

او افزود: در سال 2021 یک یادداشت تفاهم نامه بین ایران و تاجیکستان امضا شد و یک کمیته مشترک نیز تشکیل شد و خوشبختانه تا امروز سه جلسه مشترک این کمیته برگزار شده است و جلسه چهارم آن در تهران برگزار خواهد شد.

او همچنین با اشاره به پیشنهاد لغو روادید از سوی مهندس ضرغامی اضافه کرد: سفر زمینی گردشگران دو کشور نیز که از سوی شما مطرح شد پیشنهاد خوبی است و ما در این باره آمادگی داریم. ایران و تاجیکستان در حوزه های مختلف گردشگری دارای ظرفیت هستند و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان افزود: برای رشد دادن صنعت گردشگری و رونق آن باید تلاش بیشتری کرد و ما در این باره آماده هستیم تا با برنامه خوب بتوانیم این را عملی کنیم.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای مردم کشور دوست و برادر یعنی جمهوری اسلامی ایران همواره موفقیت و پیشرفت را آرزو داریم و هر کاری که برای رشد و تقویت گردشگری بین ایران و تاجیکستان باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.