اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بهترین روستاهای جهانی گردشگری اعلام می‌شود.

بهترین روستاهای جهانی گردشگری اعلام می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بهترین روستاهای جهانی گردشگری در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان اعلام می‌شود.

به گزارش میراث آریا، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برگزیدگان روستاهای جهانی گردشگری معرفی و تجلیل می‌شوند.

معاون گردشگری کشور همچنین به نشست‌های روز گذشته اشاره کرد و افزود: روز گذشته در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان در نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه‌هایی برگزار شد که در نوبت صبح مجمع سرمایه‌گذاری بود که با مشارکت صاحب‌نظران بخش دولتی و خصوصی کشورهای عضو برگزار شد، نحوه تامین مالی، مشوق‌های مالی در حوزه گردشگری، تجربه‌های کشورهای مختلف و … گفت و گو شد و از آنجایی که ازبکستان به‌عنوان کشور میزبان در این نشست حضور داشت، بسته‌های سرمایه‌گذاری را ارائه داد.

او اضافه کرد: در نوبت بعد از ظهر نیز صد و نوزدهمین جلسه شورای اجرایی با حضور فعالان بخش دولتی برگزار شد. در این نشست مسائلی مانند اولویت‌های سازمان جهانی گردشگری در دو سال آینده، توجه به پایداری مقاصد گردشگری، آموزش، تشویق سرمایه‌گذران و … مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تمدید ماموریت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شالبافیان ادامه داد: در این نشست صورت مالی دو سال گذشته و عملکرد سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بررسی شد و گزارشی از کمیته‌های مختلف ارائه شد. ضمن این که درباره ناظر بیرونی شورای اجرایی رای گیری شد و مصر به این عنوان انتخاب شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در حاشیه این جلسات با مقامات گردشگری کشورهای عضو از جمله ازبکستان، تاجیکستان و نیز دبیرکل سازمان جهانی گردشگری دیدار و گفت و گو کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.