اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری:

گردشگری کلید حل مشکلات کشور است/ هماهنگی کاملی در دولت، مجلس و قوه قضاییه در حوزه گردشگری داریم/امروز راهی به جز وحدت نداریم.

گردشگری کلید حل مشکلات کشور است/ هماهنگی کاملی در دولت، مجلس و قوه قضاییه در حوزه گردشگری داریم/امروز راهی به جز وحدت نداریم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری کلید حل مشکلات کشور است. امروز اگر مجموعه‌ای از تنگناها مطرح است اعتقاد ما این است که کلید حل همه مشکلات می‌تواند گردشگری باشد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری که با حضور سفرا و نمایندگانی از کشورهای خارجی، معاونان این وزارتخانه، مدیران و مسئولانی از دستگاه‌های مختلف، جمعی از مدیران و فعالان بخش خصوصی گردشگری و … در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری حق همه مردم دنیا است و یک بازی برد برد است. به همین دلیل در تعامل با مسئولان کشورهای مختلف اعتقاد داریم همه باید سود ببرند و منتفع شوند.

گردشگری کلید حل مشکلات کشور است

مهندس ضرغامی افزود: امروز اگر مجموعه‌ای از تنگناها مطرح است اعتقاد ما این است که کلید حل همه مشکلات می‌تواند گردشگری باشد. خوشبختانه در طول این مدت تلاش‌هایی کردیم که مسئولان و تصمیم‌گیران متوجه این اهمیت شدند و یک هم زبانی مشترک پیدا کردیم. امروز طرح و مطالبه‌ای از مجلس، دولت و قوه قضاییه نداریم مگر این که با پاسخ مثبت روبه رو شویم و این اتفاق بسیار خوبی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: هفته گذشته شاهد حضور رئیس قوه قضائیه در این وزارتخانه بودیم که حضور ایشان نشان می‌دهد که دستگاه قضایی به این حوزه اهمیت می‌دهد. در مجلس نیز خوشبختانه همین است و شاهد همکاری بسیار خوب مجلس با این وزارتخانه هستیم. برای نمونه برنامه هفتم یک برنامه بسیار جامع و خوب برای حوزه گردشگری است از این رو از آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر می‌کنم.

مهندس ضرغامی اضافه کرد: در دولت نیز شخص آیت‌الله رئیسی به این موضوع توجه ویژه دارد. مصوبات بسیار خوبی در این حوزه داریم. خوشبختانه اکنون شاهد یک هم‌زبانی در دولت، مجلس و قوه قضائیه هستیم که این بسیار ارزشمند است.

او گفت: اعتقاد ما بر این است که درآمد گردشگری باید جایگزین نفت شود. البته در حال حاضر در حوزه گردشگری حجم سرمایه‌گذاری ما کم است و باید افزایش یابد. ما نتوانستیم هنوز درصد قابل قبولی از درآمدهای عمومی را به تامین زیرساخت‌های گردشگری اختصاص دهیم. به همین دلیل در بدیهی‌ترین مسائل مانند سرویس‌های بهداشتی ورود پیدا می‌کنیم.

مساجد و نمازخانه‌ها می‌توانند در خدمت گردشگران قرار گیرند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های مساجد و نمازخانه‌ها خصوصاً مجموعه‌های بین‌راهی، افزود: این مساجد و نمازخانه‌ها می‌توانند در خدمت گردشگران قرار گیرند و مردم در سفرها با مراجعه به این اماکن نماز خود را اقامه کنند. درهای مساجد در خیلی جاها بسته است. من هفته پیش در توییتی خواستم تا درهای مساجد باز باشد و مردم بتوانند از این اماکن استفاده کنند.
مهندس ضرغامی افزود: اساس فعالیت ما به‌عنوان مسئول، خدمت به مردم است. ما چه جایگاهی داریم که اگر بخواهیم مسئول سرویس‌های بهداشتی باشیم، بگویند کسر شأن ماست. موضوع سرویس‌های بهداشتی مهم است. مدیران ما باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

راهی جز وحدت،‌ گفت‌وگو و همدلی نداریم

او در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان یک دستگاه فرابخشی نیاز داریم که خط‌شکنی کنیم. برخی از این خط‌شکنی‌ها را انجام می‌دهیم و هزینه‌اش را هم می‌دهیم. این‌ها برای دفاع از گردشگری است. نگران چیزی هم نیستیم چون برای مردم داریم کار می‌کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به اهمیت تشریک مساعی و همدلی خاطرنشان کرد: راهی جزو وحدت، گفت و گو و همدلی نداریم. با حذف کردن‌ها به جایی نمی‌رسیم. من از صنوف درخواست دارم در این حوزه‌ همت کنند. از نظر ما تشکل‌های حوزه گردشگری تفاوتی ندارند و وحدت بین تشکل‌ها برقرار شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت تهران اشاره کرد و افزود: تهران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری است، خصوصاً تهران قدیم بسیار دیدنی است و باید آن‌ها را به مردم به خوبی معرفی کنیم. شهرداری تهران در حال حاضر فعالیت‌های خوبی دارد و اخیراً هلدینگ گردشگری شهرداری تهران نیز راه‌اندازی شده است که اتفاق خوب و پسندیده‌ای است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.