اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

شالبافیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری:

سیاست وزارت میراث‌فرهنگی حمایت از تشکل‌ها و بخش خصوصی است/ گردشگری در اولویت سیاست‌های کشور باشد.

سیاست وزارت میراث‌فرهنگی حمایت از تشکل‌ها و بخش خصوصی است/ گردشگری در اولویت سیاست‌های کشور باشد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سیاست وزارت میراث‌فرهنگی در دوره مهندس ضرغامی حمایت از تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری که در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته به‌منظور توسعه صنعت گردشگری اقدامات مهمی انجام شد که هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و حمایت از بخش خصوصی دو رویکردی است که در دو سال گذشته در دستور کار داشتیم. با کاهش نگرانی‌ها از دغدغه‌ها در دوران کرونا شاهد بازگشایی مرزها در دو سال اخیر بودیم و خوشبختانه قدم‌های خوبی برداشته شد.

او افزود: از اولین اقدامات دولت سیزدهم قلمداد شدن هزینه‌های تبلیغاتی به‌عنوان مالیات بود که خوشبختانه به‌عنوان یک قانون دائمی ابلاغ شد و تنها مربوط به یک سال مالی نیست.

شالبافیان در ادامه گفت: مجوزهای صدور دفاتر خوشبختانه سه ساله شده و این یکی از درخواست‌های مهم دفاتر خدمات مسافرتی بود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: در حوزه صدور روادید همان‌گونه که اطلاع دارید فرآیند صدور روادید طولانی بود اما اکنون خوشبختانه حداکثر در یک هفته صادر می‌شود و این یک اتفاق بسیار خوب در حوزه گردشگری است. البته در حوزه روادید ما تسهیل ورود گردشگران را دنبال می‌کنیم که به‌ خوبی در حال انجام است و در جدیدترین اتفاق شاهد لغو روادید با روسیه بودیم.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که امید داریم در شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری و با حمایت‌های رئیس‌جمهوری به خوبی دنبال شود، تسهیل حمل و نقل گردشگران است. در همین رابطه اتخاذ سیاست آسمان باز یکی از موضوعاتی است که می‌توان دنبال کرد تا شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری باشیم.

شالبافیان افزود: برخی از کشورهای همسایه ما بهترین و بالاترین خطوط هوایی را دارند. این در حالی است که شرایط حمل و نقل هوایی ما خوب نیست و حتی به اذعان وزیر راه شرایط تقاضای بلیت هواپیما بیشتر از عرضه آن است یکی از سیاست‌هایی که کشورها دنبال کردند سیاست آسمان باز بوده است. موقعیت منحصر به فرد ایران این امکان را می‌دهد که چنین سیاستی در کشور اجرا شود از این رو یکی از نیازها و درخواست‌های ما تسهیل حمل ونقل گردشگری است.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: گردشگری باید در اولویت سیاست‌های کشور باشد که خوشبختانه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این مهم به خوبی دارد دنبال می‌شود به گونه‌ای که برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه بند مجزا و در احکام فصل مجزا با موضوع گردشگری اختصاص یافته است.

او افزود: ما مانند گذشته دست یاری به سوی تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی دراز می‌کنیم و از همه آن‌ها می‌خواهیم که با تقویت همکاری و تشریک مساعی به رشد و توسعه صنعت گردشگری کمک کنیم. نگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دوره مهندس ضرغامی حمایت از تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.