اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

استاندار اصفهان عنوان کرد.

جایزه مصطفی(ص) مهم‌ترین رویداد ملی و بین‌المللی اصفهان در مهرماه امسال

جایزه مصطفی(ص) مهم‌ترین رویداد ملی و بین‌المللی اصفهان در مهرماه امسال

استاندار اصفهان در یک‌صد و سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مهم‌ترین رویداد ملی و بین‌المللی در مهرماه را جایزه مصطفی (ص) عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سید رضا مرتضوی روز گذشته ۵ مهرماه در این نشست گفت: در مهرماه سال ‌جاری چند رویداد معتبر در اصفهان برگزار می‌شود که مهم‌ترین این رویدادها ازلحاظ ملی و بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) است.

استاندار اصفهان ادامه داد: با پیگیری‌هایی که مدیریت استان در سال گذشته انجام داد، میزبانی این جایزه بین‌المللی به اصفهان واگذار شد و به دنبال این هستیم تا دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در استان مستقر بماند.

مرتضوی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه استان را حرکت در راستای «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» دانست و افزود: ازاین‌رو بایستی پیوند عمیقی میان استان و حوزه‌های فناوری و تکنولوژی برقرار و مسیر اصلی سرمایه‌گذاری استان هموار شود.

او تصریح کرد: اصفهان بایستی پایگاه مؤثر و مهمی برای نخبگان علمی ملی و بین‌المللی قلمداد شود، برای تحقق این مهم گام نخست در جریان جایزه مصطفی (ص) رقم خواهد خورد که اصفهان میزبان ۱۵۰ دانشمند معتبر و برتر جهان اسلام می‌شود که از سراسر دنیا به اصفهان خواهند آمد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: در تلاش هستیم افتتاحیه این آیین با حضور رییس جمهور برگزار شود و در جریان این جایزه برنامه‌های متعددی با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه علم و فناوری در اصفهان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد.

مرتضوی گفت: ظرفیت‌سازی برای بنگاه‌های اقتصادی استان به‌منظور بهره‌مندی از این رویداد ضروری است، لذا بسترسازی برای حضور فعالان اقتصادی استان در جریان جایزه مصطفی(ص) و ایجاد ارتباط با نخبگان علمی جهان اسلام توسط اتاق بازرگانی با جدیت دنبال می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.