اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

آغاز اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای زائران و گردشگران عراقی با حضور وزیر میراث فرهنگی

آغاز اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای زائران و گردشگران عراقی با حضور وزیر میراث فرهنگی

فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی (کارنه دوپاساژ) خودروهای زائران و گردشگران عراقی به منظور کاهش تشریفات و تسهیل تردد بین ایران و دیگر کشورها، در مراسمی با حضور مهندس عزت الله ضرغامی آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این طرح امروز چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ همزمان با گرامیداشت روز جهانی گردشگری در سراسر دنیا، در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و معاون گردشگری کشور در هتل رویال تهران برگزار شد.

طی این مراسم و با برقراری ارتباط زنده تصویری با گذرگاه مرزی شلمچه، مهندس ضرغامی دستور ورود نخستین موقت خودروی عراقی با مجوز عبور گمرکی صادر شده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را صادر کرد.

محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این مراسم با بیان اینکه طرح تسهیل و تسریع تردد زمینی میان ایران و ۱۵ کشور هم مرز در دستور کار کانون قرار دارد، گفت: طرح صدور مجوز عبور گمرکی خودروهای زائران و گردشگران عراقی به ایران به منظور کاهش تشریفات موجود در مسیر تردد خودروها میان ایران و کشورهای همسایه، تسریع و تسهیل ترددهای زمینی بین المللی و کمک به رونق صنعت گردشگری کشور و همچنین جذب بیشتر جهانگردان به ایران به اجرا گذاشته شده است.

او افزود: در حال حاضر خودروهای مسافران و گردشگران کشورهای پاکستان، ترکیه، امارات، عمان و کویت با استفاده از مجوز عبور گمرکی بدون پرداخت هزینه های گمرکی و با سهولت و در سریع ترین زمان از طریق مرزهای زمینی مشترک به ایران وارد و خارج می شوند.

صوفی ضمن قدردانی از نهادهای همکار در اجرای این طرح، از صدور مجوز موقت عبور گمرکی خودروهای شخصی شهروندان ارمنستانی و گرجستانی و آغاز ورود گردشگران این کشورها در نهایت سهولت و آرامش به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

طرح صدور کارنه دوپاساژ برای خودرو های عراقی توسط نمایندگان کلوپ اتومبیلرانی کشور عراق به عنوان صادر کننده و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به عنوان پذیرنده اجرا می شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.