اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عنوان کرد.

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با بیش از ۶ هزار مترمربع فضا

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با بیش از ۶ هزار مترمربع فضا

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در فضایی بالغ‌بر ۶ هزار مترمربع خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر امروز ۴ مهرماه، آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با حضور مسئولین کشوری و استان در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا محققیان با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور گفت: با توجه به بند هفدهم این سند و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، گردشگری یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه کشور به‌ویژه استان اصفهان شناخته‌شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: مشارکت خوب در ۳ سطح بین‌المللی، ملی و استانی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، نشان از به بار نشستن تلاش‌ها برای دست‌یابی به توسعه پایدار استان از منظر گردشگری داشته است.

او افزود: تا سال ۱۴۰۲، تعداد ۹ اثر ملموس و ناملموس استان اصفهان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده که ثبت ۹ کاروانسرای استان در فهرست میراث جهانی در هفته گذشته، گام ارزشمندی برای توسعه پایدار استان از سه منظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، لذا با ثبت جهانی این آثار می‌توانیم از منظر دیپلماسی فرهنگی به توسعه در دو سطح ملی و بین‌المللی دست‌یابیم.

احمدرضا طحانیان مدیر نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه امسال با تمهیدات اندیشیده شده ظرفیت سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ادامه داد: امسال در کنار ۵ کشور خارجی همچون ترکیه، امارات متحده عربی، عمان و روسیه ۲ خواهرخوانده اصفهان نیز همچون سن‌پترزبورگ از روسیه و شهر کویت از کشور کویت مشارکت دارند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از چهارم لغایت هفتم مهرماه در اصفهان، هم‌زمان با آیین بین‌المللی جایزه مصطفی، هفته دفاع مقدس و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.