اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد.

اصفهان پدر گردشگری و صنایع‌دستی ایران است.

اصفهان پدر گردشگری و صنایع‌دستی ایران است

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اصفهان به‌عنوان پدر گردشگری و صنایع‌دستی ایران شناخته می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مصطفی فاطمی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای استان اصفهان و تبریک روز جهانی گردشگری گفت: فردا سال جدید گردشگری در ایران و جهان آغاز می‌شود و تقارن سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان را با روز جهانی گردشگری به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: از تمامی فعالان به‌ویژه دست‌اندرکاران برگزارکننده این نمایشگاه تقدیر می‌کنم، با این وصف امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان استفاده از انرژی‌های پاک گسترش‌یافته است و این در حالی است که شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، گردشگری و انرژی‌های سبز است.

او افزود: باید تلاش کنیم تا ما به سمت انرژی تجدیدنظر حرکت کنیم و این در حالی است که تمامی کشورهای منطقه علی‌رغم داشتن نفت، به سمت اقتصاد جایگزین یعنی گردشگری حرکت می‌کنند، لذا گردشگری می‌تواند ما را به اقتصاد پاک هدایت کند.

فاطمی تصریح کرد: اصفهان نقش کلیدی در توسعه گردشگری دارد به‌گونه‌ای که هم‌اینک ۱۸ اثر ملموس و ناملموس اصفهان در فهرست میراث ناملموس ثبت‌شده و صنایع‌دستی اصفهان پدر هنر ایران به شمار می‌رود، لذا باید تلاش کنیم زیرساخت‌های استان را در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: فعالان گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان قوی هستند که این نکته باعث تمایز اصفهان از سایر نقاط کشور می‌شود، لذا باید تلاش کنیم تا با ایجاد همگرایی میان تمامی نهادها و ذی‌نفعان گردشگری، این صنعت در استان اصفهان نهادینه شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.