اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، تاکید بر سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای پایدار

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، تاکید بر سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای پایدار

صحنه برای روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ آماده شده است و سران این حوزه از کشورهای مختلف با موضوع گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در ریاض گرد هم می‌آیند.

به‌گزارش میراث آریا، بزرگداشت روز جهانی گردشگری که قرار است بزرگترین مراسم این روز تا به امروز باشد، در ۲۷ سپتامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود. در کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری این مناسبت را در هر منطقه با طیف وسیعی از رویدادها و برنامه‌های ویژه جشن می‌گیرند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه‌ای گفت: گردشگری تا به امروز تا این حد برای اقتصاد یا جوامع ما مهم نبوده است. حوزه گردشگری پتانسیل بسیار بالایی دارد. بنابراین در این روز جهانی گردشگری، ما توانایی گردشگری را برای رشد و توسعه جشن می‌گیریم و در عین حال نیاز حیاتی به آن را مورد تاکید قرار می‌دهیم. البته برای تضمین این رشد فراگیر و پایدار به سرمایه‌گذاری نیاز است.

گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز

در روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳، UNWTO  بر گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز تاکید خواهد کرد. این روز بر اهمیت موارد زیر تمرکز خواهد کرد:

  • سرمایه‌گذاری برای مردم (با سرمایه‌گذاری در آموزش و مهارت)،
  • سرمایه‌گذاری برای سیاره زمین (با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پایدار و تسریع تحول سبز)
  • سرمایه‌گذاری برای رفاه (با سرمایه‌گذاری در نوآوری، فناوری و کارآفرینی)

در ریاض، UNWTO چارچوب سرمایه‌گذاری جهانی گردشگری خود را ارائه خواهد کرد و مجموعه‌ای از پانل‌های سطح بالا را با تمرکز بر چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری برگزار خواهد کرد. در مراسم رسمی روز جهانی گردشگری، برندگان افتتاحیه مسابقه استارت‌آپ زنان در فناوری UNWTO برای خاورمیانه معرفی خواهند شد.

از ریاض تا جهان

روز جهانی گردشگری قرار است بزرگترین جشن این‌چنینی تا کنون باشد. سازمان جهانی گردشگری در این روز از نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور عضو خود از جمله بیش از ۵۰ وزیر گردشگری استقبال خواهد کرد. نمایندگانی در سطح بالا از بخش خصوصی گردشگری، چه از منطقه خاورمیانه و چه در سطح جهانی، به این جشن خواهند پیوست.

از ایران هم، مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد.

روز جهانی گردشگری

اولین روز جهانی گردشگری در سال ۱۹۸۰ برگزار شد. به عنوان روز جهانی گردشگری، این فرصتی است برای تجلیل از نقش حیاتی این بخش در پیشبرد صلح و رفاه در سراسر دنیا و مناطق جهانی سازمان جهانی گردشگری به نوبت میزبانی جشن‌های را بر عهده می‌گیرند.  تاریخ ۲۷ سپتامبر روز امضای اساسنامه سازمانی است که بعدها به UNWTO تبدیل شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.