اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

دستور رئیس جمهوری برای خدمت رسانی مناسب به زائران دهه آخر صفر

دستور رئیس جمهوری برای خدمت رسانی مناسب به زائران دهه آخر صفر

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: هفته گذشته آقای رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت همه دستگاه‌های دولتی و همه وزرا و سازمان‌ها را مامور کردند که تمام قد، پای کار برنامه‌های آخر صفر بیایند و امروز برای بررسی وضعیت خدمات رسانی در راه‌های مشهد حاضر شده‌ایم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن منصوری امروز چهارشنبه 22 شهریور ماه 1402 در سفر به مشهد و به منظور رسیدگی به نحوه ارائه خدمات به زائران عزادار علی بی موسی الرضا(ع)، که به همراه استاندار خراسان رضوی از مواکب بین راهی مشهد بازدید کردند، افزود: به لطف خدا استقبال از برنامه های آخر صفر از هر سال بیشتر است و پیش‌بینی جمعیت حدود ۸ میلیون نفری که وارد خراسان رضوی بشود را داریم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: لازمه این موضوع و تمهید و تدارک استقبال و پذیرایی از زائران یک برنامه‌ریزی منسجم است، عزیزان ما در مجموعه دولت و به ویژه استاندار و همکاران‌شان از ماه‌ها قبل واقعا زحمت کشیدند و در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کردند و کارهای مختلفی را انجام دادند.

منصوری تصریح کرد: یکی از کارها حوزه زیرساختی آسفالت و بهسازی بیش ازهزار و 200 کیلومتر از جاده‌های شریانی استان بوده که مسیر زیارت را تسهیل کرده است.

او با بیان این‌که در حوزه زیرساخت اقدامات خیلی خوبی انجام شده است، افزود: موضوع حمل و نقل که پاشنه آشیل این مساله برای این حجم حضور مسافر و زائر است، واقعا یک عملیات حمل ونقل و ترابری سنگینی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند تا به بهترین شکل این اقدام انجام شود، همچنین در حوزه هوایی، ریلی و هم در حوزه اتوبوسرانی و مجموعه حمل و نقل عمومی الحمدالله بسیج خوبی صورت گرفته است.

او اظهار کرد: همه کشور بسیج شده‌اند تا بعد از رویداد اربعین، این برنامه به خوبی مدیریت شود، ما به لطف خدا و عنایت حضرت سیدالشهدا یک اربعین خیلی خوبی را از نظر خدماتی داشتیم و بیش از ۷۳ درصد زائران اربعین از مجموعه خدماتی که در مسیر زائران اربعین ارائه شده بود، رضایت داشتند. این یک کارنامه پرافتخار برای ایران عزیز است، البته عمده زحمات به عهده خودم مردم بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: حُسن این برنامه ها این است که کار دارد به صورت مردمی برنامه ریزی می شود و دولت صرفا یک هماهنگ کننده و پشتیبان است.

او تصریح کرد: یک نمونه، افتخارآفرین کار مردمی در حقیقت ایام محرم و اربعین و دهه آخر صفر است، در مجموعه خراسان رضوی هم زحماتی که عزیزان کشیده‌اند در ابعاد مختلف کار دارد به خوبی پیش می‌رود.

منصوری گفت: چند کمیته اصلی در این راستا تشکیل شده، هم‌چنین در حوزه حمل ونقل و اسکان مسافران که در مسیر مشهد ساکن می‌شوند تدارکات خیلی خوبی دیده شده است، هم مجموعه‌های مردمی پای کار آمدند، هم کم و کسری اگر باشد، مجموعه‌های دولتی کمک می‌کنند و جبران می‌شود، به نظر می‌رسد خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی زائران حضرت رضا(ع)است وانشااله یک میزبانی درخور شان زائران عزیزمان انجام می‌شود.

او اظهار کرد: برای پذیرایی و تدارک مناسب این ایام، کارگروه ملی زیارت با دستور آقای رئیس جمهور وبا ریاست دکتر مخبر هفته گذشته برگزار شد، وزرای مرتبط و استاندار حضور داشتند که منجر به برنامه ریزی جامع و کامل شد.

منصوری تصریح کرد: هفته گذشته هم آقای رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت همه دستگاه های دولتی و همه وزرا و سازمان‌ها را مامور کرد که تمام قد، پای کار برنامه های اخر صفر بیایند، با این انسجامی که در دولت ایجاد شده برای این موضوع درکنار مردم، چون اصل مردم هستند، کار پذیرایی و خدمت رسانی بر عهده مواکب و مجموعه مردمی است، با این هماهنگی یک پذیرایی و پایان صفر خوبی برای زوار خواهیم داشت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.