اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تاکید بر گردشگری برای توسعه و رفاه در بیانیه رهبران G20

تاکید بر گردشگری برای توسعه و رفاه در بیانیه رهبران G20

نقش کلیدی گردشگری در پیشبرد توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار در بیانیه رهبران دهلی نو G20 مورد تاکید قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث آریا، در نشست اقتصادهای گروه ۲۰ که در دهلی نو از ۹ تا ۱۰ سپتامبر برگزار شد، گردانندگان جلسه بر فرصت ساختن آینده‌ای بهتر از طریق مدل‌های توسعه‌ای که انتقال پایدار، فراگیر و عادلانه را در سطح جهانی اجرا می‌کنند و هیچ کس از آنها محروم نمی‌ماند، تاکید کردند.

پس از گفت‌وگوهای سطح بالایی که در این جلسه انجام شد، بیانیه رهبران هم که مجموعه‌ای از اهداف مورد توافق برای پیشبرد توسعه و رفاه است، منتشر شد. در این بیانیه، گردشگری به دلیل توانایی‌اش در پیشبرد دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) و برنامه گسترده‌تر ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار شناخته شده است.

به رسمیت شناختن اهمیت گردشگری نشان‌دهنده نقش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان شریک علمی ریاست هند در G20 است. بیانیه رهبران بر اساس نقشه راه گوا برای گردشگری به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تنظیم شده است. این نقشه راه که به عنوان ضمیمه بیانیه رهبران گنجانده شده است، حول پنج حوزه اولویت تحت ریاست G20 هند، یعنی گردشگری سبز، دیجیتالی شدن، مهارت‌ها، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری، و مدیریت مقصد ساختار یافته است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.