اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گردشگران حتی پس از زلزله هم تمایلی به ترک شهر باستانی مراکش ندارند.

گردشگران حتی پس از زلزله هم تمایلی به ترک شهر باستانی مراکش ندارند

شهر باستانی مراکش پس از زلزله مرگباری که در نزدیکی‌اش رخ داد و باعث کشته شدن بیش از ۲هزار نفر و آسیب رساندن به ساختمان‌ها شد، در حال بازیابی خود است و در این میان برخی از گردشگران تصمیم گرفته‌اند این شهر آسیب‌دیده را ترک نکنند.

به‌گزارش میراث آریا، شهر تاریخی مراکش (Medina of Marrakesh) روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) پس از زمین‌لرزه مرگبار چند روز گذشته به شهر ارواح بدل شده بود، اما این امر برخی از گردشگران را از ماندن در این بخش از کشور مغرب منصرف نکرد.

گردشگری رگ حیات اقتصاد این کشور شمال آفریقایی است و شهر باستانی مراکش جاذبه اصلی آن است. زمین‌لرزه ویرانگر روز جمعه که بیش از ۲۱۰۰ کشته برجای گذاشت، ترس از تکرار رکود گردشگری را که در طول همه‌گیری کرونا متحمل شده بود، به جان مسئولان گردشگری این کشور انداخته است. با این حال، برخی از بازدیدکنندگان عجله‌ای برای خروج نداشتند.

کریان فیچر ۳۵ساله اهل آلمان که در یک تور در شهر تاریخی حضور داشت، گفت: ما اجازه نخواهیم داد زلزله همه چیز را خراب کند. به ما هیچ هشداری درباره ماندن یا رفتن داده نشد، بنابراین ما به برنامه‌های خود پایبند بودیم.

با این حال، فقط چهار نفر در این تور حضور داشتند. با وقوع زلزله جمعه شب، همه از اتاق‌های خود تخلیه شده بودند. زمین لرزه ۶.۸ ریشتری قوی‌ترین زمین لرزه‌ای بود که مراکش را از زمان شروع رکوردها لرزاند و کل روستاها را در تپه‌های کوه‌های اطلس در جنوب غربی مراکش از بین برد.

دومینیک هوبر، ۲۶ ساله، که در تور شهر نیز حضور داشت، گفت: ما هنوز در مورد اینکه آیا آن را ترک کنیم کمی تردید داریم. اما به نظر می‌رسد نسبتا امن است. و همچنین، با ماندن، کمک کوچکی به حمایت از مراکشی‌ها می‌کنیم.

این گروه کوچک بیرون از درهای چوبی و با شکوه کاخ باهیا، که در دهه ۱۸۶۰ ساخته شد، ایستاده بودند. این جاذبه گردشگری اکنون تعطیل شده است.

در جای‌جای دیگر شهر باستانی هم گردشگرانی به چشم می‌خورند که از مردم محلی و نیروهای پلیس و امداد، سراغِ جاذبه‌های گردشگری را می‌گیرند.

شهر باستانی مراکش یا مدینه مراکش که در قرن یازده میلادی تاسیس شده است، در سال ۱۹۸۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و شامل تعداد زیادی شاهکار معماری و هنری در این منطقه می شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.