اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تسهیل رفت و آمد زائران خارجی در اولویت قرار دارد.

تسهیل رفت و آمد زائران خارجی در اولویت قرار دارد

وزیر امور خارجه گفت: تسهیل رفت و آمد زائرین خارجی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، امیرعبداللهیان در دیدار با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به برخی تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیشبرد طرح‌ها و تسهیل رفت و آمد زائرین خارجی اشاره و آن را از اولویت‌های این وزارت خانه در دولت سیزدهم دانست.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن تشکر از تلاش های محمد بهشتی رییس دفتر قبلی وزارت خارجه، ابراز امیدواری کرد که با حضور معصومی فر در ریاست نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان رضوی که دارای تجربه در حوزه دیپلماسی اقتصادی است، افق های جدیدی از همکاری تجاری و ارزآوری استان با دیگر کشورها ایجاد شود.

در دیدار استاندار خراسان رضوی و وزیر امور خارجه درباره ظرفیت های استان خراسان رضوی در حوزه روابط خارجی گفتگو شد و استاندار خراسان رضوی از افزایش ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱ در این استان خبرداد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این ملاقات، با توضیح شرایط کلی مشهد و حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر رضوی، به برخی طرح‌های در حال مطالعه و پیگیری در استان، در راستای تسهیل خدمات رسانی به زوار ایرانی و خارجی اشاره کرد.

او از وزیر امور خارجه خواست به تحقق طرح های زیربنایی استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به زوار، از طریق دیپلماسی کمک کنند.

این طرح‌ها شامل پروژه های تسهیل دسترسی به مشهد در حوزه حمل و نقلی، اسکان و همچنین ورود زوار کشورهای خارجی به منظور رونق گردشگری زیارت است.

 وزیر امور خارجه در محوطه ساختمان استانداری خراسان رضوی، بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و با قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.